روش خواندن و نوشتن آزمایش
ژوئن 13, 2014
” یومی هو تراپی ” اثری دوجانبه دارد
ژوئن 16, 2014
نمایش همه

                                                                                                         

علل بیماری ها:

بر مبنای طب سنتی شرق، بیماری ها بر اساس سه عامل بوجود می آیند:

الف) دلایل بیرونی:

      باد، سرما، خشکی، رطوبت، آتش، گرما، ویروس ها، سموم مواد غذایی، مصرف زیاد داروهای شیمیایی و آثار جانبی آن.

ب) دلایل داخلی:

    لذت، غم، عصبانیت، هیجان، اضطراب و تشویش، ارث، مزاج و خلق و خو، انقباضات عضلانی و جابه جایی استخوان ها ( به ویژه لگن خاصره )

پ) روش زندگی

    خستگی ناشی از کار زیاد، کمی تحرک فیزیکی بدن، کمبود خواب و سو ء تغذیه.

هر کس که تحت نفوذ و تأثیر هر یک از عوامل سه گروه فوق قرار گیرد دچار بیماری می شود. عوارض و نشانه های این بیماری ها بر سطح ظاهر می شود و بیمار متوجه آن می شود. از جمله این عوارض: انقباضات، تورم، گرم شدن و تعرق، سرخ شدن، دردهای عضلانی و…

کسی که دچار جابه جایی استخوان ها (به ویژه لگن خاصره ) شده باشد، طول پاهای او برابر نیست. یکی از پاها از دیگری بلندتر است. وزن بدن در این وضعیت به طور مساوی بر هر دو پا منتقل نمی شود. پایی که وزن بیشتر بدن را تحمل می کند، دچار خستگی و انقباض می شود و پای دیگر ضعیف می شود. بدن در این زمان تمایل به تغییر وضعیت پیدا می کند و وزن را به پای دیگر منتقل می کند. پس از مدتی این پا نیز خسته و منقبض می شود، حال دوباره وزن بدن به پای دیگر منتقل می شود. این فرایند مرتب تکرار می شود. هر چقدر پا ضعیف تر باشد این جابه جایی وزن بیشتر می شود. همین امر می تواند منجر به انحراف و جابه جایی در مفاصل ایلیاک، مهره های ستون فقرات، گرفتگی سیستم عصبی، اختلال در گردش خون و بالاخره آرام آرام عدم تعادل در کل بدن  شود.

کارکرد زیاد یا تحریک زیاد، که منجر به ترشح زیاد اسید معده، اسپاسم و درد می شود.

کارکرد کم، پدیدۀ عصبی از کار افتادگی اندام، گرفتگی عصبی و خستگی، با عوارضی همچون سر درد، سرگیجه، بی خوابی، رویا بینی، وزوز گوش، که منجر به کاهش ترشح اسید معده و احساس فلج شدگی می شود.

 

اثر درمانی ” یومی هو “

 

” یومی هو تراپی “ روشی است مرکب از ماساژ، فشار و مالش روی نقاط معین همراه با ۱۰۰ حرکت بنیادی و حرکاتی که بر اساس عوارض بیماری انتخاب می شود. انتخاب این حرکات با هدف از بین بردن کلیه انقباضات عضلانی، اصلاح مفاصل و بازگشت تعادل به بدن، از بین بردن گرفتگی و فشار بر روی سلسلۀ اعصاب، فعال کردن اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک و زیر پوستی انجام گرفته است.

تسریع و بهبود گردش خون، بهبود متابولیسم بدن، تقسیم هموگلوبین و ionosmosis و سرانجام کاهش درد از جمله آثار درمانی ” یومی هو تراپی “ است. بنابراین ” یومی هوتراپی “ می تواند بیماریهای بسیاری را درمان کند. این روش برای درمان بسیاری از بیماریهای حاد، مزمن، سیستم عصبی و … مفید می باشد. همچنین برای بیماریهای روحی، داخلی، زنان و کودکان می تواند به کار گرفته شود. برای بیماریهای مربوط به چشم، گلو، دهان و پوست نیز می توان از این روش استفاده کرد. در زیر چند نمونه از بیماریهایی که به کمک”  یومی هو تراپی “ درمان شده اند آورده شده است:

۱ ـ بیماریهای روحی و عصبی:

” یومی هو تراپی “ می تواند بسیاری از انواع بیماریهای عصبی را در زمان کوتاهی درمان کرده یا شدت آن را کاهش دهد. بیماریهایی همچون: سیاتیک، نورالژی، تری جمین (trigemin)، پاره ایی از بیماریهای سیستم عصبی در سر، سینه، کمر و اندام ها، بی حسی، مورمور شدن،حساس شدن های جلدی با ریشه روماتیسمی و تورمها با ریشه عصبی.

بسیاری از این بیماران عموماّ احساس آرامش، کاهش درد و بهبودئ بیماری خود را پس از مدت کوتاهی از شروع درمان ابراز می دارند.

۲ ـ بیماریهای داخلی ( گرفتگی اعصاب نباتی )

” یومی هو تراپی “ می تواند با چند جلسه درمانی، حملات آسمی را برطرف کند. بیماران بسیاری به همین ترتیب درمان شدند. صدای خشک و خس خس در ریه ها می تواند کاهش یافته یا به کلی از بین برود. این روش برای درمان التهاب شدید معده، اسپاسم های معده، اسپاسم مری، تکرر ادرار، درد ناشی از زخم امحاء و احشاء، درد و سوزش در مری بالای معده، یبوست مزمن یا اسهال، درمان بسیاری که مبتلا به فشار خون بالا، تپش قلب بالا در بیماران با شخصیت عصبی، دیابت و … بوده اند، تأییدی است بر اثر بخشی روش ” یومی هو تراپی “.

۳ ـ کمر درد و درد شانه

عوامل گوناگونی باعث کمر درد می شود. بیرون زدگی دیسک بین مهره ای، افتادگی یا کاهش فاصله بین مفصلی مهره های ستون فقرات، تغییر شکل ستون فقرات و … دردهایی که در ناحیه کمر و لگن بروز می کند، عمدتأناشی از انحراف و جا به جایی ستون فقرات و لگن خاصره است که منجر به انقباضات عضلات لگنی و پشت بدن می شود و درد حادث می شود.

۴ ـ بیماری های زنان

” یو می هو تراپی “ برای درمان مشکلاتی چون: اختلالات قاعدگی، دردهای قاعدگی، تا حدودی مانع از بروز توقف قاعدگی و یائسگی، تهوع ناشی از حاملگی، درد رحم، افتادگی رحم و … شده است.

پروفسور تران (tran)، دانش آموختۀ قدیمی انستیتوی فشار و مالش درمانی فرمز، معتقد است که حتی مواردی از نازایی را می توان به کمک این روش درمان کرد.( لازم به ذکر است که جندین مورد نازایی تاکنون درمان شده است ).

به عنوان مثال: ن.ت.هونگ، زنی ۲۹ ساله، که از توقف قاعدگی رنج می برد و ۶ ماه قاعده نشده بود، پس از ۵ جلسه درمان شد ( استاد آذرهوشنگ خود موفق شد که خانمی ۲۸ ساله را که ده سال دچار توقف قاعدگی شده بود و به خاطر درد شانه و ناحیه پشت برای درمان مراجعه کرده بود در ۸ جلسه درمان کند و زنی ۴۹ ساله را که یک سال دچار یائسگی شده بود، دوباره به روند قاعدگی باز گرداند ).

 

هانوی. ۲۲ آپریل ۱۹۹۶ ـ دکتر، مهندس پزشکی neguyen khac minh