نتایج بررسی موسسۀ پزشکی “سی ای کی”
ژوئن 6, 2014
واکنش های بدن در طول درمان “یو می هو “، نشانگر بهبود بیماری است.
ژوئن 10, 2014
نمایش همه

“یو می هو” و مسئله اي به نام قد انسان

دكتر سايونجي ماسايوكي Dr.sayonji Masayoki ابداع کننده روش “یومی‌هوتراپی”

مترجم و محقق: غلامرضا آذرهوشنگ

 

چندي قبل، مطلبي داشتم درباره‌ی ايده‌آل‌هاي زنان در مورد تناسب اندام، كه يكي از موارد آن، مشكلي است به نام قد انسان. مي‌توان  در هر زمان‌كه خواست وزن بدن را تحت كنترل قرار داد و تصميم گرفت كه آن را بالا برد يا پايين، و اين كار را  براساس كنترل لگن‌خاصره و انتخاب حركات ويژه نيز انجام داد. ولي در مورد قد انسان چطور؟ عموماً گفته مي‌شود كه قد انسان از ۲۵ سالگي به بعد، نه تنها ديگر رشد نمي‌كند، بلكه كاهش نيز مي‌يابد. ولي بسياري از افراد، حتي به اين سن نيز نرسيده دچار توقف رشد مي‌شوند و قد آن‌ها به همان حدي كه در ۱۸ سالگي است «زماني‌كه ديپلم دبيرستان را مي‌گيرند» باقي مي‌ماند.

من براي تمامي بيمارانم پرونده‌ی پزشكي تشكيل داده و اطلاعات لازم را در آن ثبت كرده‌ام و بعد نتايج بدست آمده را مورد بررسي قرار داده‌ام. براساس اطلاعات موجود در اين پرونده‌ها، قد ۱۲۷ نفر از بيماران اخيري كه تحت درمان به روش “يومي‌هو” قرار گرفته‌اند، به تمامي افزايش يافته است. قد ۷ نفر از اين تعداد، بيش از ۲ سانتي‌متر افزايش يافته است. بيش‌ترين افزايش قد مربوط به زني ۳۰ ساله بود كه پس از ۱۰ جلسه درمان به ۴/۳ سانتي‌متر رسيد. حد متوسط افزايش قد اين افراد ۲۷/۹ ميلي‌متربود. ولي كساني‌كه حدود ۲۰ جلسه تحت درمان قرار گرفته بودند به متوسط افزايش قدي معادل ۵/۱۷ ميلي‌متر رسيده بودند. اين ميزان افزايش قد ارتباطي به سن آن‌ها نداشت. ده ساله يا پنجاه ساله، همگي دچار افزايش قد شده بودند.

مسن‌ترين فرد از ميان اين بيماران، زني بود ۸۴ ساله كه قد او ۲۱ ميلي‌متر افزايش يافته بود. او با هيجان زياد مي‌گفت: “با وجود  اين‌كه من كاملاً پير شده‌ام و در اين سن قد انسان كاهش مي‌يابد، ولي من بلند قدتر شده‌ام”.

اگر چه انسان‌ها مي‌توانند طول قد خود را بيش‌تر كنند، ولي پاره‌اي از بيماران به افزايش قدي بيش از انتظارشان دست مي‌يابند. اين امر با بهره‌گيري از “يومي‌هو”كاملاً امكان‌پذير است. اگر ستون فقرات دچار انحراف يا زيگزاگ شده باشد، مسلماً قد انسان در مقايسه با زماني‌كه ستون‌فقرات سالم و راستي داشته باشد، كوتاه‌تر مي‌شود. همچنين زماني‌كه لگن‌خاصره دچار انحراف شده باشد و عضلات دچار انقباض شده باشند، اين عضلات منقبض شده استخوان‌ها و مهره‌ها را به سمت خود كشند و باعث مي‌گردند كه فواصل بين مفصلي كوتاه شده و در نتيجه قد انسان باز هم كوتاه‌تر شود.

اگر ستون‌فقرات متراكم شده و فواصل بين مفصلي به دليل انحراف لگن‌خاصره كوتاه‌تر شود، پس از اصلاح لگن‌خاصره و رفع انقباضات عضلاني، ستون‌فقرات دوباره آزاد شده و به اندازه‌ی طبيعي خود باز مي‌گردد. براساس چنين مكانيسم بدن و عملكرد “يومي‌هوتراپي”، مي‌توان به حداكثر قد طبيعي خود در طول حيات دست يافت.

اگر قد انسان در حداكثر ميزان طبيعي خود باقي بماند، به معناي آن است كه فردي سالم است و مي‌بايست اين وضعيت را حفظ كند. يكي از اهداف طب پيشگير  نيز در واقع رسيدن به اين وضعيت و حفظ آن است.

من خود، در دوره‌ی جواني به حداكثر بلندي قد طبيعي رسيدم!  زماني‌كه يك فرد بيش از ۲۰ جلسه تحت درمان با “يومي‌هو” قرار گيرد، بدون استثنا قدش بلندتر مي‌شود. من به خود  اشاره مي‌كنم؛ زماني‌كه در دبيرستان تحصيل مي‌كردم، قد من ۸/۱۶۷ سانتي‌متر بود، ولي در اين اواخر قد من به ۵/۱۶۸ سانتي‌متر رسيده است، يعني علي‌رغم پيري ۷/۰ سانتي‌متر بلندتر شده‌ام.

در واقع در طول اين مدت، من بارها خود، از شاگردانم “يومي‌هو” دريافت  كرده‌ام و به همين دليل داراي بدني سالم و ستون‌فقراتي مستقيم و بدون انحراف هستم، و اين در حالي است كه در دوره‌ی جواني، بارها مشاهده كرده بودم كه تخت يك لنگه كفشم هميشه بيش‌تر ساييده مي‌شد و من هميشه با تعجب فكر مي‌كردم كه چرا فقط يك لنگه كفش؟  مسلم است كه در آن موقع، چيزي از يومي‌هو نمي‌دانستم. و متوجه نبودم كه علت اين امر در واقع انحراف لگن‌خاصره و ستون‌فقرات بوده است والا در همان زمان فوري اقدام به دريافت “يومي‌هو” مي‌كردم .           

 

جدول افزايش قد بيماران ( ۱۲۷ بيمار )

سن بيماران

تعداد بيماران

متوسط رشد قد به ميليمتر

تعداد دفعات درمان

۲۰-۱۰ ساله

۵۹

۷۳/۹

۱۰-۵

۳۰-۲۰ ساله

۴۱

۷۶/۹

۱۰-۵

۴۰-۳۰ ساله

۱۰

۲۰/۵

۱۰-۵

۵۰-۴۰ ساله

۰۹

۷۷/۷

۱۰-۵

۶۰-۵۰ ساله

۰۷

۵۷/۸

۱۰-۵

۸۴ ساله

۰۱

۰۰/۲۱

۲۰

متوسط رشد       كل بيماران

۱۲۷

۲۷/۹

 

 

متوسط رشد قد بيماراني كه بيش از ۲۰ جلسه تحت درمان قرار داشتند ۵/۱۷ ميليمتر بوده است و تعداد بيماران نمونه ۲۴ نفر. در جدول زير نتايج بدست آمده درباره ۷ نمونه از اين بيماران گزارش شده است:

رديف

جنسيت

سن

ميزان قد قبل از درمان

ميزان قد بعد از درمان

ميزان رشد فد

۱

زن

۳۰

۰/۱۶۷

۴/۱۷۰

۴/۳

۲

زن

۲۰

۲/۱۵۳

۳/۱۵۶

۰/۳

۳

مرد

۲۰

۸/۱۶۲

۸/۱۶۵

۰/۳

۴

زن

۳۰

۸/۱۵۱

۵/۱۵۴

۰/۳

۵

مرد

۳۰

۰/۱۶۸

۵/۱۷۰

۰/۳

۶

زن

۳۰

۳/۱۴۹

۸/۱۵۱

۵/۲

۷

مرد

۲۰

۹/۱۶۴

۹/۱۶۶

۰/۲