روش درمانی ما در رژیم درمانی
نوامبر 14, 2015
واریس پا و در مانهای معمول در طب سنتی
نوامبر 14, 2015
نمایش همه

درمان ترس در طب سنتی

هل گیری در طب سنتی چیست ؟

هل در واقع زمانی اتفاق می افتد که شخص از چیزی بترسد ما این لغت را زیاد استفاده می کنیم مثلا به شخصی می گوییم هل نکن یا می گویند طرف هل کرده

افرادی که دارای طبیعت سرد و خشک هستند و به اصطلاح سودآوی‌ها دارای روحیات فردی بخصوصی هستند.

-زیاد خودخور، عصبى و بدبین هستند به اندک ناملایمتى افسرده و غمگین مى‌شوند.

تاب و تحمل صاحبان مزاج سرد و خشک کم بوده و گوشه گیری و انزوا در این افراد بیشتر است البته این افراد از اجتماع نیز گریزان هستند.

-البته این گوشه گیری و انزوا به دلیل غلبه ماده سودا در مغز است.

-بسیاری از افراد به دلیل مصرف مداوم برخی از غذاها مانند بادنجان, گوشت گاو, عدس, غذاهای مانده و … دچار غلبه سودا در مغز شده‌اند همچنین برخی حالات روانی نیز موجب غلبه سودا در مغز می‌شود.

مرحوم عبدااله احمدیه پزشک و محقق طب سنتی معتقد است که وجود ماده سودا در مغز موجب بروز تردید، حزن، اندوه، خیالات بد و انواع بیماری‌هاى عصبى مى‌شودکه شدت و ضعف داشته و حتى گاه سبب جنون و خودکشى مى شود.

-این گونه افراد در هنگام وقوع هر پیش آمدى تعادل خود را زود از دست داده و دست پاچه مى‌شوند همچنین دچار ترس، وحشت، لکنت زبان، لرزه، رعشه، هیجان و تپش قلب و عوارض دیگر نیز می‌شوند.

-در چنین وضعیتى چنانچه پدر و مادر یا افراد دیگر متوجه حال فرد شدند، قدرى با او به ملایمت و روى گشاده صحبت کنند و قدرى او را بخندانند تا تعادل خود را پیدا کنند امروزه برخیاز دانش آموزان در مواقع امتحان چنین حالتی به آنان دست می‌دهد که مهربانی و گشاده رو معلمان موجب بازگشت تعادل دانش آموز می‌شوند و ترس بی مورد آنها برطرف می‌شود.

– انجیر و کشمش به لحاظ اینکه طبع گرم و تری که دارند, مقوى مغز, اعصاب, دافع سودا و خشم است.

-لازم است این گونه افراد گه گاهى نیز دمکرده سنبل الطیب، گل گاوزبان و لیموعمانى (با همدیگر) را مانند چاى بنوشند که بسیار برایشان مفید خواهد بود.

مشکلاتی که برای هل ( ترس ) کرده اتفاق می افتد معمولا ترس همیشگی به همرا یبوست و چیزهای شبیه شده برای فردviagra genérico portugal>