زخم معده و درمان قوی
ژانویه 27, 2017
سویق ها ، خواص و طرز تهیه
فوریه 15, 2017
نمایش همه

سریع لاغر بشوید

برای دریافت یک برنامه غذای منظم و محاسبه شده بدن عارضه اینجا کلید کنید

افراد چاقی وجود دارند که بسیار از وزن زیاد خود رنج می برند و به دنبال راه حلی ساده ، سریع  و کاربردی برای خلاص شدن از چاقی هستند

رژیم لاغری سریع و موثر را می توان از افرادی را که در این زمینه تجربه داشته اند و به واسطه ی رژیم های لاغری خاص به وزن ایده آل رسیده اند جویا شد که یک سری از آنها را در ادامه می خوانید.

روزگار بر مدار لاغرها می چرخد. اگر کمی بیش از حد مجاز وزن داشته باشید نه لباس خوبی خواهید یافت و نه حس و حال خوبی خواهید داشت. جامعه پر شده است از باشگاه و ایروبیک و قرص لاغری و حتی در این اواخر مواد مخدری که می خواهد ابرو را صاف کند و فرد را کمی لاغرتر اما چشم را هم کور می کند و خانواده ای را گرفتار.

در این شرایط، بازفید، یکی از معتبرترین سایت های خبری جهان به بررسی عجیب و غریب ترین رژیم های لاغری در جهان پرداخته است؛ بررسی ای که نشان می دهد بشریت برای کمی لاغرتر شدن چه کارها که انجام نداده است.
در دهه ۱۸۲۰، یک رژیم غذایی متداول، رژیم سرکه بوده است. سرکه با آب و یک تخم مرغ خام که در چای انداخته و صرف می شده است. سرکه هنوز هم به عنوان یک رژیم غذایی مورد استفاده قرار می گیرد اما نه با این ترکیب. خصوصا ترکیب تخم مرغ خام با چای که خیلی فاجعه به نظر می رسد و شاید بیش از این که مفید باشد مضر است. تا جایی که سایت بازفید می گوید لرد بایرن، شاعر معروف انگلیسی در سی و شش سالگی به دلیل استفاده از این رژیم غذایی مرده است.
سال ۱۹۰۳ یک رژیم غذایی دیوانه وار و عجیب و غریب دیگر مد شد. در آن زمان می گفتند اگر دوست دارید رژیم بگیرید هر لقمه از غذا را ۳۲ مرتبه بجوید و آن گاه باقیمانده را در ظرف خود برگردانید. حتما شما هم مثل من حالتان کمی بد شده است. معلوم نیست چنین نسخه ای چگونه در یک مهمانی رسمی یا حتی غیررسمی و دوستانه می تواند اجرا شود. البته هم در موازین علمی و هم در توصیه های دینی ما آمده که غذا باید به آرامی خورده شود. محققان می گویند یک غذای نرم باید بین پنج تا ده مرتبه و یک غذای سخت باید تا ۳۰ مرتبه جویده شود. با وجود این حتی اگر اثر جویدن پذیرفته شود در مورد خالی کردن بقیه غذای جویده شده نمی توان مذاکره کرد.
۱۷ سال بعد یک رژیم فوق العاده موثر دیگر وارد فضای لاغری شد. هر وقت دوست دارید غذا بخورید یک نخ سیگار دود کنید. این رژیم برای زمانی بود که ادعا می شد بین نیکوتین و اشتها رابطه مستقیمی برقرار است و چنین ادعایی مورد استفاده کارخانه های سیگارسازی، بخصوص برای جلب مشتریان خانم به کار رفته است. با این حال این فرضیه این روزها به طور کامل مورد تردید قرار گرفته است. حالا فرض محال اگر لاغری با سیگار اتفاق بیفتد، آدم باید برود سیگار بکشد؟ مضرات خود سیگار پس چه می شود، قرار است کاهش وزن به چه قیمتی به دست بیاید؟
رژیم لاغری سریع

عقیده ها در مورد لاغری از گذشته تا کنون

با گذشت زمان پیشنهادها برای اصلاح اوضاع بدتر می شد. در سال های دهه ۱۹۵۰ به مردم توصیه رقت انگیزتری شد؛ یک بچه کرم بخورید تا لاغر شوید! می گفتند آن کرم با استفاده از مواد غذایی خورده شده توسط فرد رشد می کند و مانع چاقی می شود. با وجود این، نحوه متقاعد کردن یک انسان برای خوردن یک کرم زنده، سوالی است که باید از پیشنهاد دهندگان این رژیم غذایی پرسیده شود.
سال ۱۹۵۴ یک رژیم ظاهرا علمی به مردم پیشنهاد شد. یک نان، یک تکه گوشت، یک میوه و یک سبزی بخورید و پس از آن هورمون HCG یا گنادوتروپین جفتی انسان را به بدن تزریق کنید. فارغ از بحث های علمی پیرامون این رژیم، نفس استفاده از داروی خارجی برای لاغری نکته ای است که می تواند به عنوان سنگ بنای کج دیوار رژیم لاغری دیده شود. چیزی که این روزها در مورد قرص های لاغری هم گفته می شود.
در دهه ۱۹۹۰، به مردم توصیه شد وعده غذایی با غذای نوزادان برای خود مهیا کنند و به وسیله آن رژیم بگیرند. خاصیت این وعده های غذایی این است که در حجم کم، کالری بسیار بالایی دارد و البته برای بسیاری از افراد نوستالژیک هم هست. با وجود این تصور باز کردن سرلاک توسط یک مدیرعامل در سلف سرویس اداره هم بسیار خنده دار است.
سال ۲۰۰۰ ، بشریت به یک رژیم خارق العاده دیگر رسید. هر روز بیش از پنج گلوله پنبه ای را آغشته به آبمیوه کنید و بخورید! این باعث می شود که معده شما پر شود بدون این که به وزن شما افزوده شود. با این حال مخترعان این رژیم غذایی ندانستند که چنین کاری می تواند باعث انسداد روده شود و هزار مشکل جدید برای فرد متقاضی لاغری ایجاد کند.
سال ۲۰۱۰ به مردم آمریکا توصیه شد نوعی کیک به نام توینکی را امتحان کنند. این نوع کیک در سال های ۱۹۳۰ به بازار آمریکا آمد و بیشتر از آن که یک رژیم غذایی معتبر باشد به نظر یک تبلیغ تجاری برای شرکت تولیدکننده این کیک ها بود.

این روزها هم به طور گسترده به مردم توصیه شده که هر چه دوست دارند بخورند ولی از یک نوع ماده غذایی باشد. مثلا سه پرتقال در یک روز بخورید. ظاهرا این مشابه بودن غذا باعث خواهد شد در نهایت لاغری به سراغتان بیاید. البته باید بدانید در این صورت حجمی از مواد غذایی مورد نیاز بدن را در اختیار نخواهید داشت. حالا اگر به دنبال لاغری هستید دور این رژیم های عجیب و غریب را خط بکشید و به این بیاندیشید که هیچ چیز مهم تر از سلامتی شما نیست.

برای دریافت یک برنامه غذای منظم و محاسبه شده بدن عارضه اینجا کلید کنید

 اما بهترین راه برای شروع این رژیم های سخت چیست؟

اولین کاری که لازم است انجام دهید این است که ذهنتان را برای این برنامه آماده کنید

مطمئن ترین راه برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب این است که رژیم خود را با تغییرات کوچکی در برنام غذائی تان شروع کنید و یک دفعه سراغ رژیم های سخت و طاقت فرسا نروید. مثلاً می توانید برای شروع به جای استفاده از شیر پرچرب از شیر کم چرب استفاده کنید همین اقدام ساده تحول بزرگی در برنامه غذائی شما به وجود می آورد. تغییرات کوچک بسیاری وجود دارد که منجر به کاهش وزن چشم گیری می شود.

خیلی مهم است که درست‌ترین روش کاهش وزن را برای متناسب کردن خودتان پیدا کنید و هیچوقت به سراغ قرص‌ها و مکمل‌های لاغری که این روزها تبلیغات آن را همه جا می‌بینید، نروید. اگر بتوانید یک رژیم‌غذایی سالم و درست را با یک برنامه تمرینی ترکیب کنید، آنوقت این می‌تواند برگ عبورتان برای سریع‌ترین راه برای کاهش وزن به طور طبیعی باشد

● برنامه رژیم غذائی
۱) معمولاً بهترین چیزها در ابعاد و بسته بندی های کوچک عرضه می شوند. این جا به ترفندی ساده اشاره می کنیم: شما می توانید غذاهای پرکالری مانند پنیر و شکلات را به ابعاد کوچک تر تقسیم کنید. مطمئناً هنگام مصرف که به سراغ آنها می روید کمتر می خورید چرا که در این موقع تعداد مطرح است.

۲) خوردن سس و خامه را به طور کامل کنار نگذارید. اگر از خوردن انواع سس ها و خامه لذت می برید آن را به طور کامل از برنامه غذائی تان حذف نکنید. تنها به جای استفاده از نوع پرچرب آن ها سراغ محصولات کم چرب بروید.

۳) خود را به نوشیدن آب عادت دهید. به جای خوردن تنقلات پرچرب و پرکالری بین وعده های اصلی غذا به سراغ نوشیدن آب بروید. نوشیدن آب نه تنها به سلامتی بدن کمک می کند بلکه برای لاغری دور کمر نیز مؤثر است. پس نوشیدن آب را فراموش نکنید.

۴) از خوردن سوپ های پرچرب خودداری کنید. پس از آماده شدن سوپ آن را در یخچال بگذاردی تا خنک شود در این حالت چربی موجود روی سوپ جمع می شود و شما می توانید چربی آن را با قاشق گرفته و کنار بگذارید.

۵) مراقب خوردنتان در رستوران ها باشید! در رستوران هائی که می دانید غذاهای آن پرحجم است بهتر است به گارسن بگوئید قبل از آوردن غذای شما، نیمی از آن را در ظرف یک بار مصرف بگذارد تا آن را برای وعده دیگری مصرف کنید. در این صورت شما می توانید حجم غذای مصرفی تان را کنترل کنید.

لاغری سریع,لاغری سریع شکم,لاغری سریع با ورزش

روش های لاغری
۶) به هوس هایتان بهاء دهید! چنان چه هوس خوردن چیزی شیرین می کنید از خوردن آن هراس نداشته باشید بلکه آن را با میل و رغبت بخورید. البته بهتر است سراغ خوردنی های سالم تر مثلاً میوه بروید.

۷) رژیم سبزیجات و میوه را کم کم شروع کنید! اگر قبلاً سبزیجات و میوه در برنامه غذائی تان چندان جائی نداشته پس بهتر است مصرف آن را در مقادیر کم آغاز کنید.آنها را جایگزین غذاهای پرچرب کنید.

۸) حواستان به خوردن غذاهای پرچرب باشد! به دنبال راه ساده ای برای تشخیص دادن غذاهای پرچرب هستید؟ پس قبل از مصرف خوردنی ها به میزان کالری و فیبر موجود در آن توجه کنید.

۹) هنگام خوردن مشغول انجام کارهای دیگر نشوید و تمام حواستان را معطوف خوردن کنید! چنان چه هنگام غذا خوردن مشغول خواندن کتاب یا نگاه کردن به تلویزیون شوید متوجه میزان غذائی که خوردید نمی شوید. در ضمن لذت کافی از غذا خوردن نمی برید. از این به بعد هر وقت می خواهید غذا بخورید صرفاً غذا بخورید و انجام کار دیگری را با آن همراه نکنید. غذایتان را آرام و با نهایت لذت بخورید. لقمه های خود را کامل بجوید. در صورتی که غذایتان را با آرامش بیشتری بخورید تا ناخودآگاه حجم غذایتان کاهش می یابد.

۱۰) خوردنی و غذاهای جدید را امتحان کنید! تنوع خوردنی ها و غذاهایتان را بیشتر کنید. شاید این تنوع تأثیر به سزائی در رژیم غذائی تان بگذارد.

۱۱) در هر وعده غذائی سعی کنید اندکی از غذایتان را در ظرف بگذارید. ببینید هنوز تمایلی به خوردن آن دارید یا نه!
۱۲) مطمئن شوید حجم غذایتان چقدر است. از میزان کالری و فیبر موجود در غذاهائی که مصرف می کنید مطمئن شوید. در این صورت می توانید هنگام زیاده روی کردن در خوردن به خود هشدار دهید!

۱۳) جایگزین سالم تری برای غذاها پیدا کنید. برای مثال به جای استفاده از شیر پرچرب، از شیر کم چرب استفاده کنید و به جای خوردن نان های معمولی از نان سبوس دار استفاده کنید.

برای دریافت یک برنامه غذای منظم و محاسبه شده بدن عارضه اینجا کلید کنید

۱۴) سعی کنید به جای خوردن غذاهای بیرون خودتان غذایتان را آماده کرده و سرکار ببرید. آماده کردن غذا می تواند به شما کمک کند تا به حجم غذایتان نیز واقف شوید، علاوه بر آن مسلماً خوردن غذای خانگی سالم تر از غذاهای پرچرب بیرون است.

۱۵) از خوردن دسر هراس نداشته باشید. لزوماً برای دنبال کردن رژیم غذائی نباید بسیاری از مواد غذائی و خوردنی ها را از برنامه غذائی حدف کنید بلکه بهتر است به میزان درست و به اندازه کافی از هر ماده غذائی مصرف کنید.
۱۶) آن چه را که نیاز دارید بخواهید. به اطرافیانتان گوشزد کنید که شما تحت رژیم غذائی هستید، پس شما را وادار به خوردن نکنند. سعی کنید آنچه را که فکر می کنید در لاغری شما مؤثر است مصرف کنید.

روش های ساده لاغری
● برنامه های تناسب اندام
۱۷)تکنیک های نرمش و استفاده از تریدمیل را تغییر دهید. هنگامی که روی تردمیل راه می روید، دسته های آن را با فشار نگه ندارید. آن ها را تنها برای حفظ تعادل نگه دارید و به آنها تکیه نکنید.

۱۸) برنامه ورزشی تان را با برنامه ورزشی اعضاء خانواده هماهنگ کنید. شما ورزش کردن را به منظور کاهش وزن تان انجام می دهید در حالی که فرزندانتان این کار را برای تفریح و حفظ سلامتی شان انجام می دهند.

۱۹) پیاده روی تان را بیشتر کنید. چنان چه پیاده روی روزانه تان امری عادی شده است، بهتر است میزان پیاده روی و سرعت آن را تغییر دهید.

۲۰) تا حد امکان استفاده از ماشین را کنار بگذارید و سعی کنید بیشتر پیاده کارهایتان را انجام دهید. در صورت نیاز اگر از ماشین استفاده می کنید تا جائی که ممکن است آن را دورتر از مقصدتان پارک کنید و پیاده به مقصد بروید.

۲۱) ۱۰۰ قدم بیشتر راه بروید. حتی اگر اندکی برنامه نرمش روزانه تان را افزایش دهید به کاهش وزن تان کمک بسیار می کند. مثلاً امروز به جای استفاده از آسانسور و پله برقی از پله ها استفاده کنید.

۲۲) کمتر از دیگران کمک بگیرید. برای نظافت منزل شخصاً اقدام کنید و ماشین تان را خودتان بشوئید. برای خرید به سوپر محل زنگ نزنید و خودتان پای پیاده به خرید بروید.

● برنامه زندگی
۲۳) بعد از هر وعده غذائی حتماً مسواک بزنید چرا که این عمل چراغ هشداری است برای شما که خوردن تان را متوق کنید.
۲۴) کمدتان را زود به زود مرتب کنید و از شر لباس هائی که به شما نمی آید خلاص شوید. بهتر است لباس های سایز بزرگ تان را هم کنار بگذارید. لباس هائی را که سایز کوچک تری دارند جلوی دید بگذارید تا انگیزه بیشتری برای لاغری پیدا کنید.
۲۵) کاهش وزن تان را یادداشت کنید. ممکن است این کار در عمل سخت به نظر برسد. اما هر بار که متوجه می شوید چقدر لاغر شده اید انگیزه تان برای ادمه برنامه رژیم و کاهش وزن بیشتر می شود.

دکتر فرشچی

مجله زندگی ایده آل

محمد حسین زارع خورمیزی