درمان قطعی بیماری دیابت در طب سنتی
نوامبر 12, 2014
رژیم غذایی دیابت از ۱۵ روز به بعد در طب سنتی
نوامبر 19, 2014
نمایش همه

 

رژیم درمانی طب سنتی در ۱۵ روز اول دیابت

این مقاله تغذیه مربوط به دکتر قنبر زاده می باشد ولی سایت شفاهم تغذیه ویژای برای دیابتها داریم که برای دریافت آن اینجا کلیک کنید

۱- سالاد مخصوص دیابت

کاهو۳ برگ بزرگ + خیار بوته ای متوسط یک عدد + یک عدد سیب درختی با پوست ودانه داخل سالاد خرد کنید + هویج فرنگی متوسط یک عدد داخل سالاد رنده شود + پودر سبوس برنج یک قاشق مرباخوری + ۱۵ عدد مغزبادام خام درختی را پوست کنده و داخل سالاد رنده کنید +جوانه تازه ماش ۳-۵ قاشق غذاخوری + برگ آله وئرا ۱-۲ قاشق غذاخوری داخل سالاد ریز خرد کنید + عسل طبیعی دو قاشق مرباخوری + یک عدد لیموترش شیرازی تازه + ۳-۵ قاشق سوپ خوری روغن زیتون بکر را به آنها بیفزایید. این مقدار مواد برای یک وعده کافی است. سالاد را خوب بجوید و میل کنید.این سالاد را بمدت ۱۵روز و هر روز صبح , ظهر وشب بعنوان غذا میل کنید و چیز دیگری را میل نکنید و هر لقمه را بیش از ۴۰ بار بجوید.

۲- داروی قبل از صبحانه

۳ قاشق غذا خوری خاکشیر را بایک قاشق مربا خوری اسفرزه و یک قاشق چایخوری پودر سماق و یک قاشق چایخوری پودر سما در یک لیوان آب مخلوط کرده و صبح ناشتا آرام میل کنید.پس از آن به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به پشت دراز کشیده و چشم ها را بسته و کاملا د ر حالت استراحت قرار گیرید و تا ۲ ساعت چیزی نخورید. بعداز دو ساعت سالاد دیابت را بعنوان صبحانه میل کنید.

 

۳- چای گلی بنول

یک قاشق غذاخوری از چای فوق را در یک ونیم لیوان آب ۵ دقیقه جوشانده سپس آنرا صاف کرده و قبل از غذا یک لیوان میل کنید.روزی ۳ وعده.

 

۴- دمنوش دیابت

یک قاشق غذاخوری از دمنوش فوق را در یک ونیم لیوان آب ۵ دقیقه جوشانده , سپس آنرا صاف کرده ویک ونیم ساعت بعد ازهرغذا یک لیوان میل کنید.روزی ۳ وعده.

 

داروی قبل از ناهار وشام : نیم ساعت قبل از ناهار و شام

 

خرفه و اسفرزه و تخم شربتی از هر کدام یک قاشق مربا خوری دریک لیوان آب با یک عدد آب لیموترش تازه مخلوط کرده ومیل کنید.

این مقاله تغذیه مربوط به دکتر قنبر زاده می باشد ولی سایت شفاهم تغذیه ویژای برای دیابتها داریم که برای دریافت آن اینجا کلیک کنید

مسهل دیابت :

یک قاشق غذا خوری رادر۵/۱ لیوان آب ۵ دقیقه جوشانده ،سپس صاف کرده و یک ساعت بعد از ناهار یک لیوان میل شود.

 

۵- سبزی خوردن بیماران دیابتی بهتر است که شنبلیله تازه ,گشنیز , بولاغ اوتی , کرفس , شاهی , ریحان , پیازچه , سیر, پیاز, مارچوبه, کنگرفرنگی باشد.

 

۶- بیماران دیابتی می توانند از هویج فرنگی پخته و کدوحلوایی بخارپز شده نیز استفاده کنند.

 

۷- هفته ای یک روز سوپ جو همراه با یک عدد پاچه گوسفند و هویج و سبزیجاتی مانند : گشنیز و اسفناج و ۲ قاشق غذاخوری زرشک پلویی و ۱۰ عدد آلو بخارا را میل کنید.هنگام میل کردن نیز لیموترش تازه و روغن زیتون را به سوپ اضافه کنید.

 

۸- هفته ای یک روز خوراک آلو اسفناج با قارچ صدفی با یک عدد پیاز و ۲۰ عدد آلو بخارا و کمی فلفل و زردچوبه و مقداری روغن زیتون یا کنجد را اضافه کرده و اجازه دهید تا بخارپز شود , سپس با یک تکه نان جو میل کنید.

 

۹- هفته ای یک روز از سیرابی و شیردان گوسفند (پانکراس) استفاده کنید.

که چربی آن را گرفته ولی پرزهای آن را نگرفته باشید، با پیاز و نمک و زرد چوبه روی شعله ملایم پخته شود. هنگام مصرف کمی آبلیمو به آن اضافه کنید.

 

۱۰- سالاد کنگرفرنگی : کنگرفرنگی ۲۵۰ گرم + هویج ۲ عدد + نخودفرنگی طبیعی ۱۵۰ گرم + کاهو چند برگ + لیموترش تازه یک عدد + روغن زیتون بکر۲-۳ قاشق غذاخوری

کنگرفرنگی را پاک و خرد کرده و با آب بگذارید پخته و نرم شود.بعداز خنک شدن هویج و نخود فرنگی پخته و کاهوی خرد شده را به آن اضافه کنید.

این مقاله تغذیه مربوط به دکتر قنبر زاده می باشد ولی سایت شفاهم تغذیه ویژای برای دیابتها داریم که برای دریافت آن اینجا کلیک کنید

۱۱- از غذاهای ممنوع پرهیز کنید.

۱۲- از عصبی شدن و حرص خوردن جدا پرهیز نمایید.

۱۳- از داشتن یبوست مزاج که مخرب اعصاب و روان است جدا دوری کنید.

۱۴- روزانه ۵ تا ۶ کیلومتر راه پیمایی کنید و تحرک داشته باشید.

۱۵- از مصرف دخانیات به شدت پرهیز کنید.

این مقاله تغذیه مربوط به دکتر قنبر زاده می باشد ولی سایت شفاهم تغذیه ویژای برای دیابتها داریم که برای دریافت آن اینجا کلیک کنید

غذاهای ممنوعه و مضر

چای، قند و شکر، هر چیزی که با قند و شکر تهیه می شود، شیرینیجات قنادی، سرخ کردنی، روغن نباتی جامد و مایع , انواع کمپوت و کنسرو و آب میوه های بسته بندی شده , غذاهای فریز شده، غذاهای زودپز شده و غذاهای مانده و بیات ، سس، رب، شور، نمک زیاد، ماست و لبنیات، مرغ و تخم مرغ ماشینی، غذاهای چرب و پرحجم، سوسیس , کالباس , نوشابه , برنج سفید , مشروبات الکلی ,آش رشته، گوشت زیاد، گوشت گاو و گوساله , دل , قلوه و جگر , سیب زمینی , ادویهجـات زیاد، ماکارونی و لازانیا، کلیه غذاهای ساندویچی، دوغ و نوشابه، آب یخ، بستنی، مواد آرایشی و آدکلن , تنقلات مصنوعی (شکلات، پفک، چیپس , آدامس، بیسکوئیت و…)، قهوه، نسکافه، غذای پخته شده با مایکروفر، خوردن مایعات همراه غذا، تند و سریع غذا خوردن. هوای آلوده و کثیف و دخانیات

تهیه و تدوین: دکتر عارف قنبرزاده

فارغ التحصیل از دانشگاه برلین آلمان