روش قوی درمان زنبور گزیدگی
آگوست 30, 2017
کم کاری ، پرکاری تیرویید و درمان
سپتامبر 1, 2017
نمایش همه

روش قوی برای درمان ورم دندان

عفونت دندان زمانی اتفاق می افتد که باکتری های منشا عفونت در داخل دندان، لثه ها و بافت اطراف آن پخش می شوند. دهان انسان پر از باکتری است که از ترکیب آنها با مواد غذایی کوچک باقیمانده در دهان و بزاق، یک لایه چسبنده بر روی دندان ها ایجاد می شود که در اصطلاح به آن پلاک گفته می شود. مسواک زدن دندان ها می تواند به توقف ایجاد پلاک بر روی دندان ها کمک کند. خوردن و نوشیدن مواد غذایی و نوشیدنی های دارای سطح بالای کربوهیدرات باعث می شود باکتری های موجود در پلاک دندان کربوهیدرات را به انرژی مورد نیاز خود تبدیل کند. در نتیجه این کار اسید در دهان تولید می شود که این اسید می تواند باعث ایجاد پوسیدگی دندان شود و در نهایت پوسیدگی دندان می تواند منجر به عفونت دندان شود. این مساله زمانی اتفاق می افتد که باکتری ها به بخش های زیر نفوذ کند

پوسیدگی دندان باعث شکسته شدن مینای دندان ( شکستگی دندان ) و ایجاد آسیب به لایه نرم تر بافت زیر دندان (عاج دندان) می شود که این پوسیدگی می تواند مرکز پالپ دندان را نیز تحت تاثیر قرار دهد. به این مشکل در اصطلاح التهاب ناحیه پالپ گفته می شود. به این ترتیب پالپ قرار گرفته در وسط دندان می میرد و حفره پالپ دچار عفونت می شود. باکتری ها به ایجاد عفونت در پالپ ادامه می دهند تا به استخوانی که دندان را احاطه کرده و آن را نگه می دارد(استخوان نگهدارنده)، برسند و به این ترتیب عفونت دندان ایجاد می شود.

آبسه دندان یا عفونت لثه نشان دهنده تجمع چرک است که داخل دندان ها یا لثه ها تشکیل می شود. آبسه معمولاً ریشه در عفونت باکتریایی دارد و  اغلب در ناحیه نرم پالپ دندان مشاهده می شود با ترکیب مواد غذایی و باکتری های موجود در دهان بر روی دندان ها پلاک ایجاد می شود و پلاک با چسبیدن به دندان می تواند به آن آسیب زده و سطح آن را تخریب کند. در صورتی که پلاک با مسواک زدن منظم و صحیح دندان ها و نخ دندان کشیدن پاک نشود، باکتری ممکن است به بافت نرم داخل دندان ها یا لثه ها نفوذ کند و در واقع باعث تشکیل آبسه و بوی بد دهان شود.

  • ورم صورت.
  • تب بالاتر از ۳۸ درجه سانتیگراد (۱۰۰٫۴ درجه فارنهایت).
  • درد شدید که به در برابر داروهای مسکن واکنش نشان نمی دهد.
  • مشکلات تنفسی.
  • عفونت لثه همچنین می تواند علت بوی بد دهان در کودکان و بزرگسالان باشد.

درمان

روش های درمان عفونت لثه و دندان و کاهش درد عفونت دندان عبارتند از:

  • دهان شویه با آب نمک گرم: اگر کیسه عفونت دندان خود بترکد، دهان شویه با آب گرم برای التیام و تمیز کردن دهان تا زمانی که شما بتوانید با دندان پزشک خود ملاقات کنید، می تواند مفید باشد. علاوه بر این دندان پزشک نیز ممکن است دهان شویه با آب نمک گرم را در طول دوره بهبودی برای تسکین ناراحتی های احتمالی و درمان عفونت دندان و لثه به شما توصیه کند.
  • از قدیم شنیده ایم که موادی مثل سیر و نمک و گیاهان دارویی برای درمان عفونت دندان و آبسه لثه توصیه شده است که روش تهیه معجون های تسکین دهنده ی درد دندان و از بین بردن عفونت دندان را در این بخش برایتان خواهیم گفت.درمان آبسه و عفونت دندان

    عصاره گل رز را با آب تازه لیموترش مخلوط کنید و برای چند دقیقه این مخلوط را در دهان نگه دارید و سپس دور بریزید. این عمل را حداقل روزی ۳ بار تکرار کنید.

    غرغره کردن با آب لیموی تازه و آب ولرم روزی ۲ بار علاوه بر از بین بردن بوی بد دهان، شدت ورم را نیز کاهش می دهد.

    برای تسکین فوری التهاب و خون ریزی با آب نمک غرغره کنید و یا ضماد زنجبیل و نمک را بر روی لثه قرار دهید.

    برای درمان سریع آبسه دندان روزی سه حبه سیر را به اندازه ماش خرد کرده و هر حبه را همراه با یک لیوان آب یا آب عسل میل کنند.

  •  تورم لثه را می توان با جوشانده هلیله به صورت مضمضه یا پاشیدن پودر عدس ، گشنیز، مورد، صندل سرخ فوفل ، سماق بهبودی بخشید و یا آب برگ تاجریزی ، بارهنگ ، آب برگ خرفه را در دهان نگهداشته و خارج کنند و یا سماق را نرم کوبیده در گلاب حل کرده مضمضه نمایند اگر ورم بهبودی نیافت می توان تخم ریحان یا تخم مرو یا تخم تمرهندی را سائیده در آب اسپرزه ریخته روی قسمت متورم بمالند.