پاسخگوي سئوالات زير آقاي حسين خيرانديش
نوامبر 26, 2014
دانلود فیلم آموزش بادکش توسط آتوت
دسامبر 13, 2014
نمایش همه

انتقال خون روشي است كه توسط سرنگ، خون از طريق رگ هاي فرد به داخل كيسه مخصوص خون ريخته مي شود. اين خون ، خوني است كه در داخل كبد و كليه و قلب جريان دارد و خون به اصطلاح سالم و غذا دار مي باشد كه از بدن فرد كشيده ميشود، در نتيجه رسوبات ان در موريرگ ها باقي مي ماند.

اين روش خون گيري از نقطه نظر درماني كاري انجام نمي دهد، ولي كساني كه به اين طريق خون مي دهند، چون پانصد سي سي (نيم كيلو گرم) خون از بدنشان خارج مي شود، بدن با كمبود خون مواجه گرديده و مجبور است اين كمبود را با تغذيه از چربي هاي دور شكم جبران كند، در نتيجه پهلوها كمي لاغر مي شود كه براي رژيم لاغري روشي مناسب است.

ديگر اين كه از يك تا پنج روز فرد احساس ارامش و سبكي مي نمايد، ولي شخص خون دهنده به مدت دو هفته از نظر نيروي آميزش جنسي ضعيف ميشود.

از اشكالات ديگر روش انتقال خون اين است كه ژن بيمار شخص خون دهنده به فرد ديگر انتقال پيدا ميكند. در مورد اين مساله به صورت ديگر در كتاب (من لا يحضره الفقيه) روايت شده است كه رسول خدا فرمودند: براي بچه دايه ي احمق نگيريد كه شير دايه بر طفل اثر مي گذارد و در جاي ديگري مي فرمود براي بچه دايه ي كور نگيريد، كه شير او بر طفل تاثير خواهد گذاشت. دقت شود شيري كه تصيفيه شده از بدن خارج ميشود، اين گونه ژن آن دايه را به نوزاد منتقل می كند، آيا در روش انتقال خون ژن بيماري و صفات شخص را انتقال نمي دهد؟ چگونه بعضي ازبيماري هاي ارثي از نسلي به نسل ديگر انتقال پيدا مي كند؟ ايا در انتقال خون بيماري ارثي از شخصي به شخص ديگر انتقال پيدا نمي كند؟

همچنان كه طبع بعضي از افراد سوداوي و يا صفراوي است، اين طبع با انتقال خون به شخص ديگر منتقل خواهد شد و اگر بدن شخص در مقابل آن ژن بيماري مقاومت نمايد، بالاخر بعد از چند سال در بدن شخص در مقابل آن ژن بيماري مقاومت نمايد، بالاخره بعد ازچند سال در بدن گيرنده ي خون فعال ميشود و به دليل ضعيف بودن بدن موجب بروز بيماري در او خواهد شد. مثلا اگر شخص دهنده ي خون، كم عقل و كم هوش باشد و يا ذاتا انسان خلاف كار و حرام خوار باشد خون اين شخص منفي يا مثبت باز هم تأثير خود را بر فرد گيرنده ي خون خواهد گذاشت.

دربين افراد خون دهنده، همه ي آنان كه نمي توانند غذاهاي پاك و حلال و مقوي مصرف كنند و از آن جايي كه خون اين افراد باابزار آزمايشگاهي به نحو مطلوب تصفيه نمي شود و چنانچه اين خون از لحاظ كنترل بيماري ها و الودگي هاي خوني تصفيه شود، ولي باز هم خواص ژنتيكي فرد دهنده را در خود دارد. ولي اگر كسي قصد اهداي خون را دارد، مي تواند با مراجعه به مراكز حجامت و انجام سه جلسه حجامت، لااقل خونش را به صورت تصفيه شده به مراكز انتقال خون اهدا نمايد.

فقط كساني كه پر خون هستند، مي توانند از روش انتقال خون استفاده كنند و از افراد مختلف، اعم از كودك و بيمار و پيرزن و پيرمرد، نمي توان به اين صورت خون گرفت. ولي در عمل حجامت، از بچه چهار ماهه تا پيرمرد صد ساله اين امر صورت مي گيرد و هيچ زياني متوجه شخص نخواهد شد حجامت و فصد خون درمان بيماري ها را به همراه دارد، ولي براي درمان بيماري ها نمي توان از روش انتقال خون استفاده كرد.

سيردرمان بيماري در عمل فصد خون بدين گونه است كه اگر قسمتي كه قراراست فصد خون شود (پا يا دست) آن ناحيه را با گاروي مي بندند، اين كار باعث مسدود شدن جريان خون مي شود و خون ديگر بر نمي گردد و نمي تواند برگردش خون ادامه بدهد. اين خون در سياهرگ ها، سرخرگ ها مويرگ ها و رگ هاي لنفاوي پر مي شود و به آن ناحيه فشار وارد مي كند و وقتي كه رگي را سوراخ مي كنند خون با فشار هر چه تمام تر خارج مي شود و خون هايي كه در اثر فشار در مويرگ ها و رگ هاي لنفاري پر شده بودند با خارج شدن از سياهرگ فروكش مي كند و داخل بدن جذب مي شود و حتي از سياهرگ خارج مي شود و چنان چه در اثر لخته ي خون و خون مرده و سياه شده كه در آن ها رسوب كرده و ديواره ي سياهرگ و سرخ رگ و مويرگ را پوشانده و گرفتگي داشته باشد اين گرفتگي باز مي شود و اكسيژن و مواد غذايي به ان جا ميرسد و درد درمان مي يابد. ولي در روش انتقال خون، ان خون دور ريخته ميشود و مانند فصد كمکي به درمان شخص نمي كند . هنگامي كه خون ان ناحيه بسته شده تخليه شد و خوني كه در پشت گارو جمع شده است باز انباشته مي گردد و  قتي گارو باز شود خون به سرعت سرازير مي شود و هر چه را در مسير خود باشد مي شويد و مي برد. در نتيجه گرفتگي رگ ها از بين مي رود و خون در ان ناحيه به گردش در مي ايد و درد آن محل درمان مي شود. ولي در انتقال خون اين عمل صورت نمي گيرد  و تاكنون كسي با اين روش دردهايش درمان نشده است. به علاوه در انتقال خون خون گيري فقط از رگ  دست انجام مي پذيرد ولي در عمل فصد، اين خون گيري از دست و پا هر دو انجام مي شود.

حال ببينيم چرا حجامت از پشت كمر انجام مي گيرد. خداوند تبارك و تعالي براي گردش خون دستگاه هايي مقرر كرده است.

ابتدا بايد از كبدنام برد كه كار توليد و تصفيه ي خون را انجام مي دهد. خوني را كه داراي رطوبت است به كليه مي فرستد و در آن جا رطوبت خون گرفته مي شود كبد، لعاب معده را به كيسه صفرا مي فرستد و سلول هاي مرده و پير و فرسوده و نيز سلول هايي را كه عمر سي روزه ي آن ها تمام شده است، همراه با سموم به طحال مي فرستد. ناگفته نماند عمر سلول هاي انسان سي روز، عمر سلول هاي حيوانات سه ماهه مي باشد و به همين علت است كه حيوانات زودتر رشد مي كنند. وقتي كبد خون فاسدرا به طحال مي فرستد، طحال هم يك رگ ورودي و يك رگ خروجي دارد كه به روده ي بزرگ ريخته مي شود و خون هاي فاسد از روده ي بزرگ همراه با مدفوع دفع مي شود. كبد كه يك رگ آن به طحال متصل است، رگ ديگري هم دارد كه هنگام پر شدن طحال، اضافه ي اين خون را توسط همان رگ كه فيلتر نام دارد، به پشت قلب و ميان دو كتف و پس گردن و كمر)  مي فرستد و در آن جا دو روز مي ماند و دوباره اين خون به كبد بر مي گردد و كبد آن را با گردش خون به طحال پس خواهد فراستد.

عواملي كه موجب ضعيفي طحال مي شود، عبارتند از:

نگه داشتن بيش از حد مدفوع (دير به مستراح رفتن)

 يا به پهلوي چپ خوابيدن و يا يبوست. وقتي طحال ضعيف مي شود خون بيشتري را به فيلتر مي فرستد و زماني كه فيلتر بيش از حد پر شد، اين خون فاسد در بدن پخش مي شود و دربرخي از نواحي و رگ هاي بدن رسوب مي كند كه درد و ناراحتي و بيماري هايي مثل قولنج و درد كتف و گردن و سردرد و آرتروز و … موجب مي شود. در اين جا اهميت حجامت در خارج كردن خون هاي فاسد و سموم از بدن فرد روشن مي شود و اين همان مسأله اي است كه آن را تاكيد داريم و حجامت را موثرترين راه براي پيشگيري از بيماري هاي مختلف مي دانيم.

هنگامي كه بين دو كتف را حجامت مي كنند، اين فيلتر سبك مي شود و در تصفيه ي خون به طحال كمك مي كند. كسي كه در طول يك سال سه بار حجامت نمايد، فيلترها پاك شده و مجددا خون هاي فاسد از قسمت هاي مختلف بدن به طرف فيلتر حركت مي كند و در نتيجه درمان دردها و بيمار ي ها موجب مي شود. ناگفته نماند كه خوردن مسهل هم به تخليه ي راحت تر طحال و آرام شدن آن كمك مي كند. اگر عمل حجامت مرتب انجام گيرد، طحال هم با تعادل، عمل دفع خون فاسد را انجام مي دهد و اين گونه است كه عمل حجامت، بيماران را درمان مي كند.

اگر خون فاسد در قلب باقي بماند، دريچه ي قلب را دچار اشكال خواهد كرد. با عمل حجامت خون فاسد به طحال و فيلتر بر مي گردد و با انجام حجامت از ميان دو كتف پشت، انواع دردها وبيماري هاي قلبي بي خطر يا خطرناك بهبود  خواهد يافت و ديگر نيازي به اعمال جراحي نخواهد بود. ناگفته نماند فيلتري كه از آن نام برديم، در ميان دو كتف قرار دارد و چنان چه پوست اين ناحيه به صورت عميق خراش داده شود مايعي سفيد رنگ مانند مواد پرورتئيني از آن خارج مي شود كه سفيدي رنگ ان را كساني كه تيغ عميق زده اند (مثل حجامتگرهاي قديمي) ديده اند اين فيلتر در اصطلاح پزشكي لانه كبوتري ناميده مي شود.