به روش متفاوت لاغر شوید
ژوئن 15, 2013
نمایش همه

روغن نباتی

روغن های هیدروژنه جامد سبب افزایش چربی و کلسترول و تری گلیسرید شده و در عروق بدن و قلب رسوب کرده و پلاک چربی تشکیل می دهد . روغن های مایع هم تفاوت چندانی با روغن نباتی ندارد و علی رغم تبلیغات زیاد کارخانه های سازنده آن و برخی از پزشکان در عمل دیده شده که مصرف روغن مایع نیز سبب افزایش کلسترول شده .

نوشابه

نوشابه حاوی بنزوات سدیم ( ماده نگهدارنده ) است که بسیار سمی ، خطرناک و سرطان زاست .

بنزوات سدیم به شدت موجب آسیب سلول های کبدی می شود، کافئین و مواد رنگی در نوشابه برای قلب بسیار مضر بوده و سبب بی قراری و نامنظمی ضربان قلب می شود . کل نوشیدنی های صنعتی باعث پوسیدگی دندان ، چاقی ، سوء تغذیه ، سنگ کلیه ، چین و چروک در پوست ، پوکی استخوان بیماری های کلیوی و … می شود .

شربت عسل با آبلیم تازه ، شربت عسل با عرق بهار نارنج ، شربت شاه توت ، و انواع دم کرده های گیاهی سالم ترین و پر خاصیت ترین نوشابه سنتی ایرانی به شمار می روند .

سس مایونز

حاوی مواد نگهدارنده (سربات پتاسیم و بنزوات سدیم ) است که سرطان زاست و به تدریج ثابت شده در مواد  و اقلام غذایی هیچ چیز به اندازه سس مایونز موجب صدمه پوست و ایجاد جوش بخصوص در خانم ها نمی شود .  مشکلاتی که میتواند سس مایونز در بدن ایجاد کند : سنگ های صفراوی ، ناراحتی های کبدی ، آلرژی چرب شدن سریع پوست و مو ، گرفتگی عروق قلب و …

گوشت گاو و گوساله به مقدار زیاد

بوعلی سینا ۱۶ نوع بیماری مهلک را به مصرف گوشت گاو مرتبط می داند  از جمله سرطان مالیخولیا و بواسیر . گوشت گاو به شدت سودا زاست و خون را غلیظ کرده و برای کبد بار سنگین دارد و سبب تیرگی پوست صورت ، حالت های افسردگی ، وسواس ، جزام ، واریس ، جذام واریس ، بزرگ شدن طحال و … در افراد می شود.

سوسیس و کالباس

رنگ قرمز این اقلام از تاج خروس است و مواد افزودنی بنزوات سدیم و نیترات به حد وفور به آنها افزوده شده که بسیار مضر هستند . ۳۰ تا ۶۰ درصد این مواد تشکیل شده از سیر است که خود سبب آکنه می شود . گوشت پایه آنها (که اگر گوشتی در کار باشد ) گوشت گاو به درد نخور و فاسد است . نیترات سدیم موجود در این نوع فراورده ها در بدن با گلوبین خون ترکیب شده و ماده ای بنام نیتروزامین ایجاد می کند که موجب بیماری و بروز سرطان در معده می شود .

پیتزا و همبر

پنیر پخته شده در طب سنتی بلغم زاست . خمیر پیتزا برای معده بسیار سنگین و مضر است . همبر هم از گوشت گاو نامرغوب است و سرخ کردن آن با روغنی که بارها سرخ شده ضریب سرطان زایی را بالا می برد .

تنقلات مصنوعی

مثل پفک ، چیپس ، بیسکویت ، آب نبات ، یخمک ، کیک ، آدامس ، ساندیس که این ها هم باعث کم اشتهایی ، ناراحی عصبی ، آلرژی پوستی و تنفسی ، ریزش موضعی مو ، متوقف ساختن رشد کودکان و در آخر کیست های تخمدان ، نازایی و … می شوند  .

چای سیاه

چای سیاه فوائدی دارد اما مضرات آن بیشتر است ، چای سیاه سبب آریتمی قلبی ، کم خونی ، اختلالات گوارشی ، چروکیدگی پوست و صورت ، ریزش مو خواهد شد . چای جاذب سموم محیط بوده و حتی در منابع طب سنتی به عنوان پست ترین دم کرده گیاهی معرفی شده .

نزدیک به یکصد نوع چای سنتی در ایران داریم که کم خاصیت ترین آن چای سیاه است . چای حاوی کافئین است و برخی از اثرات منفی آن بدین صورت است : فشار خون بالا ، حرکت نامنظم ماهیچه های قلب ، افزایش ترشح اسید معده ، زایمان زود رس ، افزایش قند خون و کاهش جذب آهن .

قند و شکر

شکر سفید برای کبد مضر است و مواد رنگ بر قند و شکر مضر شناخته شده . قند و شکر تفاله باقی مانده از چغندر و نیشکر است که تمام مواد مفید و ارزشمند آن را گرفته و به دام ها می دهند و تفاله آن را به انسان .

شکر سبب به هم خوردن متابولیسم سلول های کبد می شود .ساکارز موجود در قند بیماری های متعددی را بوجود می آورد .

آب یخ

نوشیدن آب یخ ، تغییر ناگهانی در دمای بدن و به خصوص معده ایجاد کرده و باعث غلیظ شدن شیره معده و از دست رفتن املاح موجود در خون و عدم تعادل سدیم ، پتاسیم در بدن که می تواند منجر به صدمه به سیستم عصبی و کبد و کلیه شود .

پخت و پز در زود پز

درجه حرارت بسیار بالا و فشار ناشی از بسته بودن محیط پخت ، موجب دگرگونی مواد غذایی شده و سیستم گوارشی را فرسوده کرده و مواد سرطان زا تولید می کند .

نمک زیاد

استفاده مدام از چاشنی های شور سلامتی انسان را به خطر می اندازد و بهتر است بیشتر از مقدار لازم نمک مصرف نشود . دریافت زیاد نمک از اثرات مضری که بر سلامتی دارد شامل فشار خون ، پوسیدگی استخوان ، سرطان معده ، آسم ، بیماری های کلیه و احتباس مایعات در بدن می باشد . توصیه می شود طبق سفارش اسلام نمک را قبل از غذا مزه مزه کرده که باعث رفع صدها بیماری از انسان می شود .

دخانیات و مواد مخدر

برخی از مضرات آن مثل ریزش مو ، آب مروارید ، چین و چروک پوست ، ضایعات شنوایی ، سرطان ، پوکی استخوان ، بیماری های قلبی ، زخم معده .

برخی از آیات قران در رابطه با تغذیه و سلامتی

سوره بقره یه های ۱۷۲ ، ۱۷۳ ، ۵۷ ، ۲۲

سوره انعام ۱۴۵

سوره مومنون ۵۱

سوره نحل ۶۶ ، ۶۹ ، ۶۷ ، ۱۴

سوره عبس ۲۴ تا ۳۲

منبع :http://www.rahpouyan.cn/teb/cid/9197/%D8%A7%D9%82%D9%84%D8%A7%D9%85_%D9%88_%D8%A7%D8%BA%D8%B0%DB%8C%D9%87_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D9%85%D8%B6%D8%B1_%D9%88_%D8%AE%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%A7%DA%A9.html