علائم کمبود ویتامینها
ژانویه 10, 2017
روشی قوی برای مشکلات جنسی
ژانویه 13, 2017
نمایش همه

برسی کامل علت چاقی

علتهای اصلی که وزن تان کم نمی شود

برای دریافت جدیدترین روشهای کاهش وزن اینجا کلیک کنید

اگر مدتی است عادات غذایی و برنامه ورزشی خود را تغییر داده‌اید اما هنوز هیچ تغییری در اندام‌تان حس نکرده‌اید، شاید وقتش باشد به موارد مشکوکی که مانع موفقیت شما می‌شود، نگاهی بیندازید.

از اشتباه در رژیم غذایی گرفته تا وجود عوامل فیزیکی مختلف، همگی می‌توانند کاهش وزن را برای شما به کاری غیرممکن تبدیل کنند. در این مطلب به ۱۰ علت شایع که بر سر راه کاهش وزن‌تان سنگ می‌اندازند، آشنا شوید.

بعد از ورزش به خودتان جایزه می‌دهید!
بسیاری از ما با این حالت آشنا هستیم که بعد از ورزش وسوسه می‌شویم که با یک خوراکی از خودمان پذیرایی کنیم؛ خب، ورزش کرده‌ایم و کلی کالری سوزانده‌ایم دیگر! خوب است با یک خوراکی خوشمزه به خودمان برسیم و انرژی از دست رفته را جبران کنیم. درواقع، همیشه درمورد کالری سوزانده شده با اغراق تخمین می‌زنیم، حتی ممکن است خیلی بیشتر از کالری سوزانده شده، به بدن‌تان انرژی برسانید و به این ترتیب به جای کاهش وزن، چاق می‌شوید.

به اندازه کافی نمی‌خوابید
شاید فکر کنید بهتر است کمتر بخوابید تا فرصت کافی برای ورزش داشته باشید و این کار خیلی هم برای سلامت و تناسب‌اندام‌تان خوب خواهد بود، اما کمبود خواب نه‌تنها سود ورزش کردن را کم می‌کند که باعث افزایش وزن می‌شود. خواب ناکافی کیفیت و توان انجام ورزش را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و سرعت متابولیسم بدن را کاهش داده، اشتها را افزایش می‌دهد و احتمالا میل شما به ریزه‌خواری را بیشتر می‌کند. به‌علاوه، کمبود خواب می‌تواند سطح استرس را افزایش دهد و همین می‌تواند باعث افزایش وزن شود.

بشقاب‌تان زیادی بزرگ است!
اگر از محصولات کم‌چرب و سالم استفاده می‌کنید، اما هنوز لاغر نشده‌اید، احتمالا باید نگاهی به مقدار وعده‌های غذایی‌تان بیندازید. شاید فکر کنید روزانه فقط ۳ وعده غذا می‌خورید که به اندازه همان غذایی است که بقیه آدم‌ها می‌خورند اما در حقیقت به اندازه ۶ وعده استاندارد یا حتی بیشتر کالری دریافت می‌کنید. خوب است یادتان باشد غذایی که می‌خورید علاوه بر سالم بودن، باید به مقدار مشخص مصرف شود؛ زیاده‌روی در خوردن هر خوراکی‌ای باعث چاقی می‌شود.

ثابت‌قدم نیستید
شکی نیست که پرخوری یا کم‌خوری افراطی برای متابولیسم و دور کمرتان مضر هستند اما سخت‌تر از هر دوی اینها، حرکت بین این دو نقطه است. اگر شما مدام رژیم‌تان را شل و سفت بگیرید و از هر رژیمی که مد شد پیروی کنید، یک دقیقه به خودتان گرسنگی بدهید و بعد از خجالت شکم‌تان دربیایید، کلا متابولیسم‌تان را به هم می‌ریزید و باعث می‌شوید بدن‌تان چربی بیشتری ذخیره کند. همان‌طور که کم‌خوری افراطی سرعت متابولیسم بدن‌تان را پایین می‌آورد، اگر به دنبال این مدت شروع به پرخوری کنید، بدن‌تان به سرعت وزن می‌گیرد.

نوشیدنی‌های شیرین زیاد می‌نوشید
مراقب خورد و خوراک‌تان هستید، غذاهای چرب و چیلی نمی‌خورید، بین وعده‌های اصلی ریزه‌خواری نمی‌کنید، اما تا حالا به مقدار کالری که هر روز از طریق نوشیدنی‌ها دریافت می‌کنید، دقت کرده‌اید؟ با اینکه همه ما می‌دانیم یکی از علت‌های اصلی چاقی‌مان نوشیدن نوشابه است و البته باید نوشیدن آبمیوه‌ها، اسموتی‌ها، دوغ و بسیاری از نوشیدنی‌های گرم را هم حساب کنید. هر چیزی که می‌خورید، باید کالری‌اش حساب شود و مایعات را نباید یادتان برود!

برای دریافت جدیدترین روشهای کاهش وزن اینجا کلیک کنید

نتیجه تصویری برای لاغری 10 دلیل
ورزش‌هایتان متنوع نیست
اگر به ورزش‌های روزانه‌ای که انجام می‌دهید، عادت کرده‌اید، ممکن است آنقدر که تلاش می‌کنید، ورزش‌ها برایتان مفید واقع نشوند. نه‌تنها انجام ورزش تکراری می‌تواند خسته‌کننده و ملال‌آور شود- که باعث از بین رفتن انگیزه‌تان برای ورزش شده و بیشتر دوست دارید از انجامش فرار کنید- بلکه شدت و نتیجه ورزش‌ها را کاهش می‌دهد. همانطور که بدن در انجام یک فعالیت خاص توانا می‌شود، بعد از مدتی بدن‌تان عادت می‌کند و دیگر مثل اوایل شروع فعالیت‌تان نیازی به تلاش سخت نخواهید داشت؛ یعنی کالری کمتری خواهید سوزاند.

زیادی کم‌غذا هستید
همان‌طور که خوردن غذای زیاد باعث چاقی می‌شود، کم‌خوری بیش از حد هم به طرز عجیبی مانع از کاهش وزن می‌شود. بدن شما به‌طور ذاتی از خودش محافظت می‌کند بنابراین وقتی غذای کافی دریافت نکند به‌صورت خودکار روی حالت قحطی و گرسنگی قرار می‌گیرد و باعث می‌شود متابولیسم بدن کاهش یابد و بدن چربی و انرژی ذخیره می‌کند، به همین دلیل کاهش وزن برایتان سخت‌ و سخت‌تر می‌شود.

یک مشکل پزشکی دارید
بسیاری از شرایط پزشکی مثل سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، مشکلات تیروئیدی و عدم تعادل هورمون‌ها می‌تواند منجر به افزایش وزن‌تان شود و روند کاهش وزن را برای شما سخت‌تر کند. همچنین حساسیت‌های غذایی پنهان یا عدم تحمل بعضی غذاها، می‌تواند لاغر شدن را برای فرد سخت کند. به‌علاوه، با وجودی‌که ممکن است شرایط پزشکی شما به خودی خود باعث افزایش وزن‌تان نشود، اما عوارض جانبی استفاده از برخی داروها باعث چاق شدن‌تان شود، بنابراین برای کاهش وزن با پزشک خود مشورت کنید.

وزن بدن معیار واقعی چربی بدن نیست
بسیاری از آدم‌های چاق وزن‌شان را به عنوان ملاکی برای سنجش میزان چربی بدن‌شان می‌دانند و فکر می‌کنند وقتی چاق می‌شوند، چربی‌هایشان زیاد شده و وقتی لاغر می‌شوند، چربی‌شان کم شده است. با اینکه ترازو عدد وزن‌تان را به شما می‌گوید، اما در مورد مقدار چربی، ماهیچه و آب اطلاعاتی به شما نمی‌دهد، به همین دلیل عدد وزن نمی‌تواند معیار خوبی برای کاهش چربی باشد. مثلا، ماهیچه‌سازی به دلیل یک برنامه تازه بدنسازی، می‌تواند روند کاهش وزن را پایین بیاورد، همان‌طور که جمع شدن مایعات میان‌بافتی می‌تواند. برای اندازه‌گیری دقیق‌تر میزان چربی بدن، تغییراتی که در اندازه‌گیری‌های بدن‌تان می‌بینید یا اندازه لباس‌هایتان را کنترل کنید یا با مراجعه به پزشک، چربی بدن‌تان را اندازه بگیرید.

نیازی به کاهش وزن ندارید
با رشد معضل چاقی در تمام دنیا، به نظر می‌رسد همه دوست دارند وزن کم کنند. اینکه بعضی افراد نیاز به کاهش وزن دارند، به این معنی نیست که شما هم باید وزن کم کنید. بهتر است تلاش کنید تا دید ذهنی بهتری نسبت به فرم بدن‌تان داشته باشید (و یادتان باشد هرقدر سبک‌وزن‌تر باشید، سخت‌تر می‌توانید وزن کم کنید). از خودتان- پزشکتان- صادقانه بپرسید آیا دلیل پزشکی خاصی دارید که باید وزن‌تان را کم کنید؟ اگر نه، وقتش است رژیم‌تان را كنار گذاشته و به جای تمرین‌های ورزش جسم، اعتمادبه‌نفس را تمرین کنید.


برای لاغر شدن چگونه اشتهای مان را کم کنیم؟

برای دریافت جدیدترین روشهای کاهش وزن اینجا کلیک کنید

اگر شما فردی هستید که تمایل به خوردن به طور مکرر دارید، بدن شک یا دچار اضافه‌وزن هستید و یا دچار اضافه‌وزن خواهید شد.

مشکل آن است که افراد دارای اضافه‌وزن در هنگام غذا خوردن آن قدر می‌خورند تا سیر شوند و این بدون شک باعث افزایش وزن بیشتر می‌شود. اما آیا برای سیر شدن راه دیگری غیر پرخوری وجود دارد؟
گروه گسترده‌ای از غذاها و میوه‌ها وجود دارند که به روش‌های کاملا طبیعی اشتها را کم می‌کنند. بدون شک این راه بسیار مناسب‌تر و منطقی‌تر از گرسنگی کشیدن است و اگر با ورزش مناسب ترکیب شود در مدت زمان کوتاهی نتایج بسیار مطلوبی به ارمغان خواهد آورد. یکی از مشکلات شایع در افرادی که تلاش برای کاهش وزن دارند حملات گرسنگی یک دفعه‌ای است که فرد را از ادامه دادن به رژیم غذایی بازمی‌دارد. چرا که افرادی که با هدف کاهش وزن، از رژیم غذایی و برنامه ورزشی خاصی پیروی می‌کنند، معمولاً در نهایت دچار افزایش اشتها می‌شوند و این امر منجر به نابودی و شکست برنامه کاهش وزن فرد می‌شود. این مرحله از برنامه کاهش وزن یکی از مراحل بسیار سخت در نظر گرفته می‌شود که خیلی وقت‌ها گذشتن از این مرحله به منزله‌ی موفقیت و رسیدن به وزن دلخواه خواهد بود. اما راه‌هایی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توان از این مرحله به راحتی و بدون عوارض و تهدیدهای سلامتی عبور کرد. در اینجا است که دارا بودن برنامه کنترل اشتها از اهمیت خاصی برخوردار می‌شود.

تعدادی از غذاها هستند که در سرکوب گرسنگی ماهرتر از سایرین‌اند و به عنوان کلید موفقیت کاهش وزن با روش کاهش اشتها در نظر گرفته می‌شوند. این غذاهای خاص با تامین کالری کافی و مورد نیاز بدن انرژی بدن را تامین کرده در حالی‌که بر انباشت چربی بدن نمی‌افزایند. فراموش نکنید که رژیم گرسنگی به هیچ‌وجه انتخاب سالمی برای کاهش وزن نخواهد بود و همواره عوارض و صدمات جدی برای سلامتی در طولانی مدت به همراه خواهد داشت.

چگونه اشتهای خود را کم کنیم؟
توانایی یک غذا در جبران گرسنگی و تامین تغذیه در همان زمان به عنوان قدرت سیرکنندگی یک غذا در نظر گرفته می‌شود. در خصوص تعیین این ویژگی در غذاها مقالات و مطالعات زیادی بر تک‌تک مواد غذایی انجام گرفته است و بعد مدت‌ها لیست غذاهایی که واقعاً اشتها را کاهش می‌دهند تدوین شده است. برخی از مواد غذایی هستند که در کوتاه مدت تأثیر بسیار نیرومندی در کاهش اشتها دارند ولی مصرف طولانی مدت آن‌ها توصیه نمی‌شود چرا که ارزش تغذیه‌ای بالایی ندارند و ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را در حد قابل قبولی تامین نمی‌کنند. به همین خاطر لازم است فرد بعد از گذشت مدتی دیگر از آن ماده غذایی مصرف نکند و یا میزان آن را در رژیم خود کاهش دهد.
تغییر در رفتارهای غذایی و جایگزینی عادات قدیمی و غلط با روش‌های صحیح غذا خوردن و کنترل اشتها تأثیری بسیار مثبت در کاهش و کنترل اشتها خواهد داشت. چرا که همان طور که قبل تر گفتیم علت اضافه‌وزن در بسیاری از افراد رفتارهای غذایی غلط است.

پس بدون شک با تغییر و اصلاح این رفتارها نه تنها وزن ما افزایش نمی‌یابد بلکه به کاهش وزن نیز دست خواهیم یافت. در زیر راه‌های مناسبی را توصیه می‌کنیم که می‌تواند برای شما نیز مناسب باشد:

۱ – هنگام غذا خوردن در حد متعادل آب بخورید
خوردن آب زیاد به همراه غذا باعث می‌شود که فکر کنیم به حد زیادی غذا خوردیم و احساس سیری کاذبی به ما می‌دهد. زیرا آب به سرعت از معده و دستگاه گوارش عبور می‌کند و این باعث می‌شود زودتر احساس گرسنگی کرده و متعاقباً باعث پرخوری می‌گردد.

۲ – قبل از شروع به غذا خوردن دقیق بدانید که چه مقدار از غذا را قرار است در این وعده میل کنید
با این توجیه که باقی غذا مانده و حیف است تلاش برای خوردن آن نکنید. شما می‌توانید باقیمانده غذا را برای وعده دیگر نگه دارید و البته از خوردن آن هم لذت ببرید.

۳ – برای تشخیص اینکه آیا سیر شده‌اید یا خیر در هنگام صرف وعده غذایی، هرازچندگاهی نفس‌های عمیق بکشید
نفس کشیدن هنگام صرف غذا به مغز این فرمان را می‌دهد که توجهش به معده جلب شود و متوجه شود که معده هنوز تمایل به دریافت غذا دارد یا کاملا پر شده است.

۴ – هنگام صرف غذا به تلویزیون، رادیو یا هر وسیله دیگری توجه نکنید و سعی کنید تمام توجه خود را معطوف غذا و سیری کنید
به یاد داشته باشید که وقتی شما واقعاً سیر می‌شوید ۱۵ دقیقه بعد پاسخ سیری را از مغز دریافت می‌کنید. در واقع بهتر است همیشه قبل از کاملا سیر شدن دست از غذا بکشید.

۵ – از مصرف الکل و مشروبات الکلی اجتناب کنید
زمانی که الکل وارد دستگاه گوارش می‌شود، بدن برای جذب آن به غذا احتیاج دارد. از این رو فرد احساس گرسنگی می‌کند و بیشتر از حد معمول و مورد نیاز واقعی بدن غذا می‌خورد.

۶ – سعی کنید خود را مشغول و سرگرم فعالیتی کنید
خستگی و بی‌حوصلگی معمولاً منجر به خوردن زیادی و اشتهای بی‌دلیل می‌شود. از این رو داشتن کار و برنامه خاص برای مشغولیت و سرگرم کردن خود با کارها در تمام مدت روز یک کمک بسیار بزرگ و تأثیرگذار در کاهش اشتها خواهد بود.

۷ – غذاهایی را بخورید که نیاز به جویدن بیشتری دارد
همچنین غذاهایی که بیشتر در دستگاه گوارش می‌مانند و دیرتر از معده و روده تخلیه می‌شوند. جویدن بیشتر غذا از آن طریق موجب کاهش اشتها می‌شود که: گیرنده‌هایی در تمام طول دستگاه گوارش و مخصوصاً دیواره‌های دهان و حلق وجود دارند که با ورود هر ماده خارجی تحریک شده و پیام وجود ماده غذایی را به مغز مخابره می‌کنند. از این رو مغز پیام‌هایی به مرکز اشتها مبنی بر وجود غذا در بدن و کم کردن اشتها ارسال می‌کند و فرد به مرور زمان اشتهایش کمتر می‌شود. خوردن غذاهایی مانند هویج، گوشت، کرفس و غیره برای این منظور بسیار مفید خواهند بود. لازم به ذکر است که دلیل توصیه به جویدن بیشتر غذا و آرام غذا خوردن نیز همین موضوع می‌باشد.

۸ – برخی مواد غذایی به عنوان غذاهای “منفی کالری” وجود دارند که نه تنها کالری زیادی ندارند بلکه باعث کاهش اشتها نیز می‌شوند
مصرف این‌گونه از میوه‌ها و سبزی‌های خاص نیز می‌تواند تأثیر مفیدی در کاهش وزن داشته باشد.
برخی از مواد غذایی هستند که مصرف آن‌ها سوخت و ساز چربی‌های بدن را سرعت می‌بخشد. تامین انرژی از چربی‌های ذخیره‌شده باعث کاهش اشتهای فرد به دریافت غذا و از این طریق در نهایت باعث کاهش وزن می‌شود.

غذاهای کاهنده اشتها
در اینجا لیست غذاهایی را ارائه می‌دهیم که باعث کاهش اشتها در بدن می‌گردند. افرادی که برنامه‌های موفق کاهش وزن را پیگیری می‌کنند بدون شک با این غذاها آشنا و از تأثیر آن‌ها آگاه‌اند. شما نیز به منظور رسیدن به هدف کاهش وزن و البته مهم‌تر از آن کنترل وزن باید با این غذاها آشنا شوید:
بروکلی
انواع کلم
هویج
اسفناج
شلغم
کدو سبز
سیر
کاهو
خیار
گل کلم
کرفس
مارچوبه
سیب
توت‌فرنگی
پرتقال
گریپ‌فروت
انبه
آناناس
تمشک

رمز موفقیت در کاهش اشتها خوردن غذاهای پر فیبر است و البته دریافت مقدار بالای پروتئین. اگرچه گوشت‌ها نیز دارای پروتئین می‌باشند ولی به دلیل دارا بودن چربی‌های اشباع مصرف مقادیر بالا از آن‌ها به منظور دریافت بالای پروتئین توصیه نمی‌شود. به همین دلیل دریافت حبوبات و مغزها برای کنترل اشتها در ارجحیت خواهند بود. چرا که تامین کننده میزان بالایی از فیبرها و نیز پروتئین هستند. مزیت رعایت این دو نکته در کنار هم این است که مصرف مقادیر بالا از فیبرها و پروتئین باعث می‌شود شما تا ساعت‌ها بعد از غذا خوردن احساس سیری و پری معده کنید و علاقه به خوردن بیشتر نداشته باشید.

در آخر لازم به ذکر این نکته است که به منظور کنترل اشتها بهتر است هر وقت احساس گرسنگی کردید مقداری غذا، میوه یا سبزی مصرف کنید. چرا که انتظار برای غذا خوردن اشتهای شما و متعاقباً میزان غذای لازم برای سیر شدن را افزایش می‌دهد و این همان پرخوری است نه غذا خوردن طبیعی.

تناسب اندام


روشی جدید برای لاغری : گروهی لاغر شوید

برای دریافت جدیدترین روشهای کاهش وزن اینجا کلیک کنید

چه بخواهیم و چه نخواهیم داشتن وزن مناسب یکی از پایه های زیبایی است. لاغری بیش از حد و چاقی، هر دو می توانند زیبایی تان را کم کنند و تناسب می تواند این زیبایی را به شما بازگرداند. هر چند رسیدن به وزن مناسب کار راحتی نیست اما به هیچ عنوان نشدنی نیست. نمی خواهیم از کاهش وزن و رژیم های جدید صحبت کنیم بلکه به نکته های جدیدی اشاره می کنیم که تحقیقات نشان داده اند می توانند در روند کاهش وزن به شما کمک کنند…

گروه دوستان
در مجله بین المللی اضافه وزن آمده: «اگر شما برای کاهش وزن به گروه های دوستی کاهش وزن بپیوندید یا با دوستانتان و اعضای خانواده تان گروهی برای کاهش وزن تشکیل بدهید و همدیگر را همراهی کنید در این مسیر موفق تر خواهید بود تا جایی که تحقیقات نشان داده افرادی که به صورت گروهی می خواهند لاغر شوند در یک سال می توانند ۳ درصد از وزن بدنشان را کم کنند.» این موضوع درباره زوج هایی که با همدیگر شروع به کاهش وزن کرده اند هم صدق می کند.

تلفن همراه
کنار نصب بازی های مختلف روی دستگاه تلفن همراهتان می توانید برنامه هایی را هم نصب کنید که به شما می گویند هر ماده غذایی چند کالری دارد و آیا شما در حال کنترل وزن خود هستید یا کالری زیادی به بدنتان می رسانید و به زودی اضافه وزن پیدا خواهید کرد. در این مورد هم بررسی ها نشان داده کسانی که از این برنامه ها استفاده کرده اند، توانسته اند در طول یک سال بیشتر از ۳ کیلوگرم وزن کم کنند.

همکاران
یک تحقیق در سال ۲۰۱۱ نشان داد احتمال اضافه وزن کسانی که با همکارانشان غذا می خوردند یا ساعت هایی را به جمع شدن کنار یکدیگر و خوردن عصرانه و میان وعده تخصیص می دهند بیشتر از کسانی است به تنهایی و طبق برنامه و رژیم غذایی خودشان غذا یا میان وعده می خوردند.

گروه ورزش
افرادی که به فکر لاغر شدن بوده اند و به گروه های ورزشی مراجعه کرده اند هم موفق تر از افرادی بوده اند که به تنهایی برنامه ورزشی را اجرا کرده اند. این افراد دیرتر از دیگران از ادامه مسیر خسته شده اند و تشویق های دیگران در ادامه راهشان موثرتر بوده است.

بچه ها
خیلی جالب است اگر بدانید تحقیقات جدید نشان می دهد غذا خوردن با بچه ها و کنار خانواده هم می تواند باعث کاهش وزن شما شود. غذا دادن به بچه ها، مراقب آنها، بودن و دنبال کردن نوپاها شما را لاغر می کند مخصوصا اگر پدر خانواده هستید و کارتان را در یک اتاق و روی یک صندلی انجام می دهید.

گروه لاغری
اگر کسی در خانواده تان نمی خواهد وزن کم کند یا نیازی به این کار ندارد، از دایره افراد خانه بیرون بیایید و گروه های کاهش وزن را پیدا کنید. در حال حاضر تنها افرادی که به بیماری دیابت یا سرطان و… مبتلا هستند گروه همیاری ندارند بلکه افرادی دچار اضافه وزن هم گروه هایی تشکیل داده اند که با پیگیری می توانید آنها را پیدا یا حتی پایه گذاری کنید. تحقیقی در سال ۲۰۱۱ هم نشان داد افرادی که با یک گروه کاهش وزن را آغاز کرده اند ۲ برابر موفق تر از افرادی بوده اند که خارج از گروه و تنهایی می خواستند وزنشان را کم کنند.

ارتباطات آنلاین
در اینترنت می توانید خواننده بسیاری از تجربیات افرادی باشید که توانسته اند وزن خود را کم کنند. حتی در شبکه های اجتماعی می توانید گروه هایی را پیدا کنید که به شما پیشنهادهایی برای کاهش وزن می دهند، اما بهتر است به یک سایت و پیشنهاد یک فرد برای کاهش وزن اکتفا نکنید و از درست و اصولی بودن آن باخبر شوید.

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و ششم اسفند ۱۳۹۳ساعت ۱۷:۴۴  توسط مختاری  |  نظر بدهید

این مواد غذایی سریع وزن تان را کاهش می دهند

اضافه وزن همواره معضلی برای بسیاری از مردم بوده است. راه های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد، اما اگر بدانید بدون کم کردن مقدار وعده های غذایی هم می توانید با سرعت و راحتی بیشتری، به کاهش وزن خود کمک کنید، مطمئناً دیگر گرسنگی‌های بی مورد را تحمل نمی کنید. در ادامه مطلب غذاها و سبزیجات خوشمزه و خوش رنگی را به شما معرفی می کنیم تا بدون محدودیت در خوردن و نگرانی از افزایش وزن، آنها را جایگزین غذاهای دیگر نمایید.

ماست
ماست از غنی ترین محصولاتی است که از لبنیات به دست می آید. این محصول سبک سرشار از کلسیم است که علاوه بر جذب سریع، منجر به کاهش سرعت در اضافه وزن می شود.

تخم مرغ
اگر به فکر یه صبحانه ی سبک و چربی سوز هستید، بهتر است به جای خوردن پن‌کیک، تخم مرغ بخورید. طبق مطالعات انجام شده خوردن تخم مرغ به هنگام صبحانه منجر به گرسنگی دیر هنگام می شود و زمان بین صبحانه و وعده های بعدی را افزایش می دهد.

پسته
ممکن است تصور کنید که تنقلات عامل چاقی هستند، اما پسته از این قاعده مستثناست. البته اکثر آجیل ها، همانند پسته مقادیر زیادی فیبر و پروتئین ها سیرکننده دارد، که در علاوه بر تامین نیازهای بدن، منجر به کم اشتهایی می شود.

گریپ فروت
در میان تمامی خوردنی‌ها، گریپ فروت یکی از مشهورترین میوه هایی است که منجر کاهش وزن می‌شود. البته تاثیر این میوه بر روی کم کردن وزن، در تحقیقات علمی هم به اثبات رسیده است. افرادی که وعده غذایی خود را با نیمی از یک گریپ فروت شروع می‌کنند، به مراتب بهتر و بیشتر از سایرین وزن کم می‌کنند.

آووکادو
این میوه که طعمی شبیه سرشیر دارد، می‌تواند همانند یک کمربند لاغری دور کمر شما را کوچک کند. تحقیقات ثابت کرده که این میوه حاوی یک چربی اشباع نشده است که منجر به ترشح هورمونی به نام لپتین در بدن می‌شود. به هنگام ترشح این هورمون، مغز تصور می‌کند که شما سیر شده اید و بنابراین از غذا خوردن دست می‌کشید.

قارچ
قارچ، جایگزینی مناسب، خوشمزه و کم‌کالری برای گوشت است که می‌تواند تاثیر شایانی در کاهش وزن شما داشته باشد. در صورتی که بتوانید این غذا را در وعده‌های غذایی خود جایگزین گوشت نمایید، تقریباً در هر وعده غذایی حدود ۴۲۰ کالری اضافه را از بدن خود دور نگه داشته اید.

روغن زیتون
استفاده از روغن زیتون در هنگام پخت برخی غذاها و آماده کردن سالادها، در کم کردن وزن موثر است. در روغن زیتون یک ترکیب اشباع نشده به نام اولئیک اسید وجود دارد که در صورتی که به همراه غذا خورده شود، طی یک عملیات پیچیده‌ی شیمیایی، مغز شما را همانند آووکادو فریب می‌دهد. نهایتاً شما تصور می‌کنید که سیر شده‌اید و غذا خوردن را متوقف می‌کنید.

غلات سبوس‌دار
پس از این به بعد خوردن غلات معمولی را متوقف کرده و غلات سبوس دار را به جای آنها استفاده کنید. تحقیقات نشان داده خوردن غلات سبوس دار در کاهش سریع وزن بسیار تاثیر گذار عمل می‌کند. برنج، جو ی خرد شده، انواع حبوبات و غلات به همراه سبوس، نان گندم و حتی ماکارونی از جمله مواردی هستند که در این دسته قرار می‌گیرند.

فلفل قرمز
اضافه کردن مقداری فلفل، نه تنها طعم غذای شما را بهبود می‌بخشد، بلکه منجر به تاثیر در عادت تغذیه و کاهش وزن شما نیز می‌شود. مقداری فلفل هندی و یا فلفل قرمز می‌تواند در انجام این امر موثر باشد. فلفل‌های قرمز ماده‌ای به نام کپسایسین را شامل می‌شوند که باعث کم اشتهایی و همچنین خوردن غذای کمتر می‌گردند. خوردن فلفل شیرین نیز می‌تواند تا حدی به این امر کمک کند.

باقلا
باقلا سرشار از پروتئین و فلاونوئیدها است. در یک دوره مطالعاتی چهارده ساله مشخص شده که این دانه‌های سبز رنگ٬ آنتی‌اکسیدانی خاص در خود دارند که مانع از تجمع چربی و در نهایت اضافه وزن می‌شوند.

برنج به همراه سبزیجات
برخی سبزیجات همانند کلم بروکلی، هویج، کلم پیچ و … که حاوی مقادیر بالای فیبر هستند، مشخصاً منجر به کاهش جذب کالری اضافی برنج می‌شوند. اما این همه ی ماجرا نیست. بر طبق تحقیقات، اضافه کردن سبزیجات به برنج، منجر به تسهیل و تسریع تخلیه ی معده می‌شود. در نهایت، شما مدت زمان بیشتری احساس سیری می‌کنید. در یک مطالعه مشخص شده، افرادی که به هنگام نهار، به همراه برنج خود، سبزیجات بیشتری مصرف کرده‌اند، به هنگام شام، اشتهای کمتری داشته و کمتر غذا می‌خورند.

تناسب اندام


با رژیم لاغری هالیوودی ها لاغر شوید

اگر شما هم اهل رژیم‌های لاغری باشید حتماً با رژیم‌های مختلف مانند رژیم پر پروتئین، رژیم اتکینز، رژیم سوپ و غیره آشنا هستید. تازگی‌ها ستاره‌های معروف برای لاغری و خوش‌اندامی به یک رژیم لاغری جدید رو آورده‌اند که اساس آن قارچ خام است.
برخی از ستاره‌های دنیای بازیگری آمریکا مدتی است به شدت به سمت مصرف قارچ خام رو آورده‌اند تا لاغر و خوش‌اندام شوند. به اعتقاد این هنرپیشه‌ها مصرف قارچ خام که سرشار از ویتامین B و پروتئین‌های گیاهی است در عرض دو هفته لاغر می‌کند.در پیش گرفتن رژیم قارچ خام باعث دریافت چربی کمتری می‌شود و سیری طولانی مدتی هم ایجاد می‌کند. اساس این رژیم لاغری بسیار ساده است: به مدت دو هفته به جای وعده‌ی ناهار یا شام یک وعده غذای تهیه‌شده با قارچ فراوان خورده می‌شود. موفقیت این رژیم به ویژه به این دلیل است که بدون لاغر کردن سینه‌ها مناطق خاصی از بدن مانند پاها، ران‌ها و بازوها را هدف قرار می‌دهد.رژیم قارچ خام : رژیم معجزه گر یا بیهوده؟
باید مانند هر رژیم دیگری کاملا واقع‌گرا بود. در اینجا هم فقط با یک رژیم لاغری کم کالری مواجه هستیم. بدون شک با داشتن این رژیم وزن کم می‌شود اما هیچ ماده‌ی غذایی وجود ندارد که با مصرف آن یک نقطه‌ی خاصی از بدن لاغر شود.باید بدانید که هر فنجان قارچ فقط ۱۰ کیلوکالری دارد. این ماده‌ی غذایی چربی ندارد و در عوض منبع خوب اسیدفولیک، پتاسیم، ریبوفلاوین، ویتامین B6، سلنیوم، زینک و فیبرهای غذایی است. فقط حواستان باشد که اگر قارچتان را با روغن و کره درست کنید کالری آن بالا می‌رود. اما اگر بتوانید غذایی تهیه کنید که حاوی قارچ خام زیاد باشد و بتوانید دو هفته ادامه بدهید لاغر شدنتان حتمی است.رژیم لاغری


بهترین تمرینات برای رسیدن به تناسب اندام مخصوص خانم ها

برای دریافت جدیدترین روشهای کاهش وزن اینجا کلیک کنید

گفته ها و بیانات زیادی میان کارشناسان تناسب اندام وجود دارد . اما تمامی آنها حاکی از آن است که برای اینکه در ورزش کردن و رسیدن به تناسب اندام بهترین نتایج را بدست آورید باید هر روز به طور منظم کشاله های بدن خود را بکشید.حرکت های کلاسیک و بسیار متنوعی که انجام دادن آن در روزهای هفته کمک خواهد کرد تا با سرعت بیشتری چربی های خود را بسوزانید.
از همین امروز شروع کنید و با این ورزش هایی که در پائین کاملا برایتان توضیح داده ایم به تناسب اندام برسید._ کوهنوردی با دست بر روی توپ (همانند ترمز ای بی اس)
این ساده ترین و در عین حال موثرترین روش برای سفت کردن و منقبظ کردن شکم می باشد. در حقیقت شما توانسته اید ماهیچه های خود را به سختی به حرکت درآورید.چگونگی انجام این تمرین :
فرض کنید صاف ایستاده اید و می خواهید خود را روی زمین بیاندازید یک توپ بزرگ مانع از افتادن می شود. به جای آنکه کف دست را روی زمین بگذارید روی توپ می گذارید. در این موقعیت خود را طوری که تمام بدن صاف و روی پنجه های خود باشید روی توپ می اندازید. شانه ها تا مچ دست همانند خطی صاف در می آید. شکم خود را باید در طول ورزش کاملا تو نگه دارید. یک پای خود را از زمین بلند کرده و زانوی خود را به سمت قفسه ی سینه خم می کنید بدون اینکه وضعیت خود را تغییر دهید پای خود را به جای اول بازگردانده و همین کار را با پای دیگر تکرار می کنید.۳۰ تا ۴۰ ثانیه به طور متناوب این کار را انجام می دهید. در صورتی که کار برایتان خیلی
سخت بود می توانید به جای توپ دست خود را روی نیمکت بگذارید._ دمبل تک پا ( عضلات پشت ران )
علاوه بر محکم شدن عضلات پشت پا باعث از بین رفتن عدم تعادل عضلانی پاهای خود و کاهش خطر آسیب دیدگی می شود و می توانید انعطاف پذیری عضلات ران خود را بهبود ببخشید.چگونگی انجام این تمرین :
یک جفت دمبل را در دست نگه داشته و آن را در طول ران خود نگه دارید. ایستاده پاهای خود را به اندازه ی عرض شانه ها بازکرده و زانوها را کمی خم کنید. بدون تغییر در زانوها خود را خم کرده و یک پا را بلند کرده و به عقب ببرید تا با باسن در یک راستا قرارگیرند و در همین حال که بدون تغییر زانو پا را به عقب می برید دست خود را که دمبل در آن است به سمت پائین بیاورید. در تمام طول ورزش سر خود را مستقیم نگه دارید و چند ثانیه صبر کرده و دوباره با پای دیگر همین کار را تکرار کنید.عضلات پشت ران کاملا می گیرند.

_ عضلات پشت ساق
این تمرین کمک خواهد کرد تا عضلات پشت ساق خود را تقویت کنید.

چگونگی انجام این تمرین :
از دستگاه بشقابی شکل مانند شکل استفاده می کنید . در مرحله ی اول دو پا را در لبه ی بشقاب گذاشته و کاملا تا باسن دولا می شوید . قسمت بالایی بدن باید کاملا به موازات سطح زمین باشد . در مرحله بعدی پای خود را پشت پای دیگر انداخته و اصطلاحا قفل می کنیم و به مدت ۶۰ ثانیه پا را نگه می داریم و دوباره با پای بعدی این کار را تکرار می کنیم.

_ تک دمبل برای فشار برروی سینه ( تمرینات سینه )
این تمرین بسیار سخت می باشد و باعث می شود شما قسمت بالایی بدن خودرا کاملا سفت کنید تا برروی عضلات سینه فشاربیشتری وارد آید.

چگونگی انجام این تمرین :
کمر خود را به صورت کاملا صاف روی نیمکتی قرار داده و دمبل را در دست چپ خود نگه دارید و دست خود را از بازو به سمت بالا ببرید و تا خم شدن آرنج آن را پائین می آوریم . در هر مرحله باید مکث کوتاهی انجام دهید . اجازه ندهید که باسن خود خم شود .برای حفظ تعادل پاهای خود را از هم بازنگه داشته و جفت نکنید. همین کار را بر روی طرف راست بدن انجام داده و تکرار کنید.

_ دمبل برای فشار روی شانه ها (بازوها)
این حرکت برای فشار روی ماهیچه های شانه می باشد.این حرکت کمک خواهد کرد تا بهتر بتوانید روی ماهیچه های پشت شانه تعادل ایجاد کنید.

چگونگی انجام این تمرین :
به صورتی ایستاده یک جفت دمبل را دست نگه داشته پاهای خود را به اندازه ی عرض شانه ها باز کرده و دست خود را بدون آنکه آرنج خود را خم کنید به سمت بالا و روبروی شانه های خود بیاورید. دو کف دست روبروی یکدیگر قرار می گیرند.در زاویه ی ۳۰ درجه از بدن خود آنها را نگه داشته و مکث می کنید و دوباره کار را آغاز کرده و تکرار می کنید.

_ قرار دادن بازوها روی توپ (ماهیچه های پشت بازو )
دراز کشیدن روی توپ باعث می شود تا ماهیچه های خود را سفت نگه داشته و روی عضلات پشت بازو فشار وارد شود.

چگونگی انجام این تمرین :
بدن خود را به صورت یک خط مستقیم از زانو تا شانه ها روی توپ دراز کرده یک جفت دمبل را در دست و بالای سر خود نگه داشته و از بازو و به صورت مستقیم دست را به سمت بالا بیاورید و نگه دارید و دوباره پشت سر آورید. بدون حرکت بازوها آرنج خود را تا ساعد خم کنید و دو کف دست روبه روی یکدیگر قرار گیرند. وزنه ها به پشت سر می رسند و دوباره بدون حرکت دادن بازو آرنج را باز کرده و بالای سر می بریم و هر مرحله مکث کرده و کار را تکرار می کنیم .

_ دمبل زدن ایستاده
قرار دادن یک پا در مقابلتان و بر روی یک نیمکت به سفت شدن و پایداری بدن کمک خواهد کرد .به این ترتیب در حالت ایستاده و به طور منظم ورزش کردن باعث درگیر شدن عضلات و تناسب اندام بیشتر خواهد شد.

چگونگی انجام این تمرین :
یک جفت دمبل را در دست نگه داشته و پای خود را مقابل خود روی نیمکت بگذارید. بدون آنکه اجازه دهید بازوهایتان تکان بخورد دست را از آرنج خم کرده و باز و بسته کنید.دستها تا موازات بازوها بالا آمده و تا رسیدن به موازات بدن پائین می آوریم .در هر مرحله چند ثانیه مکث کرده و دوباره با پای دیگر این تمرین را تکرار می کنیم.

_ چرخاندن بشقاب حلقه ای ( عضلات ساعد )
این تمرین باعث می شود عضلات ساعد و دست و انگشتان خود را کاملا تقویت کنید.

چگونگی انجام این تمرین :
بشقابی را در دست راست خود نگه داشته انگشتان خود را در یک سمت و شست خود را در سمت دیگر آن بگذارید .دست را در راستای بدن نگه داشته و بدون آنکه بازو را حرکت دهید دست را از آرنج خم کرده و تا مقابل شانه بالا ببرید و مکث کرده و دوباره دست را پائین بیاندازید. این کار را با دست دیگر هم انجام داده و تکرار کنید.

_ افتادن روی توپ ( تمام عضلات پشت )
هدف از این ورزش قسمت فوقانی پشت می باشد و باعث شکل دادن به پشت شانه های خود می شوید.

چگونگی انجام این تمرین :
نیم تنه ی خود را روی توپ انداخته طوری که پشت شما صاف و قفسه ی سینه روی توپ قرار گیرد. بدون آنکه موقعیت بازوها را تغییر دهید آرنج ها را از هم باز کرده و به سمت پائین و بعد بالا می برید .بازوها باید کاملا عمود باشند. اگر بتوانید این کار را ۱۲ مرتبه تکرار کنید آنگاه اشکالی ندارد از دمبل هم استفاده کنید.

_ بالا و پائین کردن به کمک یک طناب ( شبیه به بارفیکس )
در این ورزش احتیاج به یک نوار بلند دارید. این ورزش بسیار سخت است اما اگر حتی یکبار هم که شده آن را انجام دهید چرا که این ورزش باعث درگیر شدن تمام اعضای بدن می شود.

چگونگی انجام این تمرین :
هرچه طنابی که استفاده می کنید محکم تر باشد بهتر است . طناب را مانند شکل به این میله و سپس در عرض شانه وصل کرده. هنگام انجام حرکت زانو را کاملا به سمت عقب خم کرده و تا نزدیک شدن به قفسه ی سینه خود را بالا می کشید. فشار زیادی روی کمر وارد می شود و در هر مرحله حتما مکث کرده و دوباره تمرین را تکرار می کنید.

_ کمک به دستگاه تنفسی ( عضلات پشت )
این تمرین کمک به افزایش استقامت عضلات و جلوگیری از درد در پشت کمر خواهد شد و با فشار بر روی ستون فقرات باعث خواهد شد تا کل عضلات شکم منقبظ شوند.

چگونگی انجام این تمرین :
پشت خود را کاملا بر روی زمین قرار داده و صاف می خوابید و دست خود را از آرنج خم کرده و دو کف دست را زیر کمر خود بگذارید. پای سمت راست را از زانو خم کرده و روی زمین بگذارید و بدون آنکه ستون فقرات را تکان دهید سر خود را همراه شانه ها بالا آورده دوباره پائین ببرید. در هر مرحله نفس عمیق بکشید و به همین ترتیب کار را با پای دیگر هم انجام دهید . برای هر پا کار را ۴ تا ۵ مرتبه تکرار کنید.

دلایل شکست لاغری


آب میوه های خوش طعمی که وزن تان را کم می کنند

برای دریافت جدیدترین روشهای کاهش وزن اینجا کلیک کنید

مصرف میوه و سبزی برای حفظ سلامت بسیار مفید است زیرا عملکرد مناسب اعضای کلی بدن را حفظ می کند. سبزی و میوه را می توان به صورت خام یا پخته مصرف کرد اما آب میوه خاصیت بیشتری دارد.
در این مطلب به فهرستی از آب میوه هایی که باعث کاهش وزن می شود، اشاره می کنیم.آب هندوانه
مصرف روزانه آب هندوانه قبل از هر وعده غذا باعث کاهش وزن و لاغری می شود..آب آناناس
از آن جا که این آب میوه غلیظ است، لازم است آب زیادی به آن افزوده شود. یک لیوان آب آناناس در روز برای احساس سیری کافی است و در کاهش وزن شما بسیار موثر است.آب آواکادو
برخی معتقدند که این بهترین میوه برای کاهش وزن نیست اما مخلوط آب آواکادو و عسل در کوچک شدن شکم موثر است. ترکیب این میوه حاوی چربی مفید است که کالری می سوزاند.آب گوجه فرنگی
اگر قصد کاهش وزن دارید، ۳ عددگوجه فرنگی را بجوشانید و آسیاب کنید و به مدت یک هفته روزانه مصرف کنید.

آب لیمو
لیمو، نمک و کمی عسل، چربی اضافه بدن را از بین خواهد برد. این آب میوه در کاهش چربی شکم نیز موثر است.

آب گریپ فروت
این میوه حاوی ویتامین و چربی های اشباع شده است که در کاهش وزن و شادابی پوست موثر است.

آب پرتقال
کمی آب پرتقال را با عسل مخلوط و میل کنید.

آب انگور
مصرف یک لیوان آب انگور سموم بدن را دفع می کند و وزن را پایین می آورد.

آب میوه های توتی
آب توت فرنگی و تمشک را نیم ساعت قبل ازهر وعده غذایی بنوشید تا جلوی گرسنگی را بگیرد.

برای کاهش وزن، هر یک از آب میوه ها را تا یک هفته مصرف کنید.


تله های آخر هفته ای که تناسب اندام تان را خراب می کن

برای دریافت جدیدترین روشهای کاهش وزن اینجا کلیک کنید

خوش‌اندامی آرزوی خیلی‌هاست. اما برای رسیدن به هر آرزویی باید تلاشی کرد و کمی هم سختی کشید. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که افراد در آخر هفته‌ها در هر وعده‌ی غذایی ۳۷ کالری بD9رد دست را از آرنج خم کرده و باز ۸ باز و بسته کنید.دستها تا موازات بازوها بالا آمده و تا رسیدن به موازات بدن پائین می آوریم .در هر مرحله چند ثانیه مکث کرده و دوباره با پای دیگر این تمرین را تکرار می کنیم.

_ چرخاندن بشقاب حلقه ای ( عضلات ساعد )
این تمرین باعث می شود عضلات ساعد و دست و انگشتان خود را کاملا تقویت کنید.

چگونگی انجام این تمرین :
بشقابی را در دست راست خود نگه داشته انگشتان خود را در یک سمت و شست خود را در سمت دیگر آن بگذارید .دست را در راستای بدن نگه داشته و بدون آنکه بازو را حرکت دهید دست را از آرنج خم کرده و تا مقابل شانه بالا ببرید و مکث کرده و دوباره دست را پائین بیاندازید. این کار را با دست دیگر هم انجام داده و تکرار کنید.

_ افتادن روی توپ ( تمام عضلات پشت )
هدف از این ورزش قسمت فوقانی پشت می باشد و باعث شکل دادن به پشت شانه های خود می شوید.

چگونگی انجام این تمرین :
نیم تنه ی خود را روی توپ انداخته طوری که پشت شما صاف و قفسه ی سینه روی توپ قرار گیرد. بدون آنکه موقعیت بازوها را تغییر دهید آرنج ها را از هم باز کرده و به سمت پائین و بعد بالا می برید .بازوها باید کاملا عمود باشند. اگر بتوانید این کار را ۱۲ مرتبه تکرار کنید آنگاه اشکالی ندارد از دمبل هم استفاده کنید.

_ بالا و پائین کردن به کمک یک طناب ( شبیه به بارفیکس )
در این ورزش احتیاج به یک نوار بلند دارید. این ورزش بسیار سخت است اما اگر حتی یکبار هم که شده آن را انجام دهید چرا که این ورزش باعث درگیر شدن تمام اعضای بدن می شود.

چگونگی انجام این تمرین :
هرچه طنابی که استفاده می کنید محکم تر باشد بهتر است . طناب را مانند شکل به این میله و سپس در عرض شانه وصل کرده. هنگام انجام حرکت زانو را کاملا به سمت عقب خم کرده و تا نزدیک شدن به قفسه ی سینه خود را بالا می کشید. فشار زیادی روی کمر وارد می شود و در هر مرحله حتما مکث کرده و دوباره تمرین را تکرار می کنید.

_ کمک به دستگاه تنفسی ( عضلات پشت )
این تمرین کمک به افزایش استقامت عضلات و جلوگیری از درد در پشت کمر خواهد شد و با فشار بر روی ستون فقرات باعث خواهد شد تا کل عضلات شکم منقبظ شوند.

چگونگی انجام این تمرین :
پشت خود را کاملا بر روی زمین قرار داده و صاف می خوابید و دست خود را از آرنج خم کرده و دو کف دست را زیر کمر خود بگذارید. پای سمت راست را از زانو خم کرده و روی زمین بگذارید و بدون آنکه ستون فقرات را تکان دهید سر خود را همراه شانه ها بالا آورده دوباره پائین ببرید. در هر مرحله نفس عمیق بکشید و به همین ترتیب کار را با پای دیگر هم انجام دهید . برای هر پا کار را ۴ تا ۵ مرتبه تکرار کنید.

دلایل شکست لاغری


آب میوه های خوش طعمی که وزن تان را کم می کنند

برای دریافت جدیدترین روشهای کاهش وزن اینجا کلیک کنید

مصرف میوه و سبزی برای حفظ سلامت بسیار مفید است زیرا عملکرد مناسب اعضای کلی بدن را حفظ می کند. سبزی و میوه را می توان به صورت خام یا پخته مصرف کرد اما آب میوه خاصیت بیشتری دارد.
در این مطلب به فهرستی از آب میوه هایی که باعث کاهش وزن می شود، اشاره می کنیم.آب هندوانه
مصرف روزانه آب هندوانه قبل از هر وعده غذا باعث کاهش وزن و لاغری می شود..آب آناناس
از آن جا که این آب میوه غلیظ است، لازم است آب زیادی به آن افزوده شود. یک لیوان آب آناناس در روز برای احساس سیری کافی است و در کاهش وزن شما بسیار موثر است.آب آواکادو
برخی معتقدند که این بهترین میوه برای کاهش وزن نیست اما مخلوط آب آواکادو و عسل در کوچک شدن شکم موثر است. ترکیب این میوه حاوی چربی مفید است که کالری می سوزاند.آب گوجه فرنگی
اگر قصد کاهش وزن دارید، ۳ عددگوجه فرنگی را بجوشانید و آسیاب کنید و به مدت یک هفته روزانه مصرف کنید.

آب لیمو
لیمو، نمک و کمی عسل، چربی اضافه بدن را از بین خواهد برد. این آب میوه در کاهش چربی شکم نیز موثر است.

آب گریپ فروت
این میوه حاوی ویتامین و چربی های اشباع شده است که در کاهش وزن و شادابی پوست موثر است.

آب پرتقال
کمی آب پرتقال را با عسل مخلوط و میل کنید.

آب انگور
مصرف یک لیوان آب انگور سموم بدن را دفع می کند و وزن را پایین می آورد.

آب میوه های توتی
آب توت فرنگی و تمشک را نیم ساعت قبل ازهر وعده غذایی بنوشید تا جلوی گرسنگی را بگیرد.

برای کاهش وزن، هر یک از آب میوه ها را تا یک هفته مصرف کنید.


تله های آخر هفته ای که تناسب اندام تان را خراب می کن

برای دریافت جدیدترین روشهای کاهش وزن اینجا کلیک کنید

خوش‌اندامی آرزوی خیلی‌هاست. اما برای رسیدن به هر آرزویی باید تلاشی کرد و کمی هم سختی کشید. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که افراد در آخر هفته‌ها در هر وعده‌ی غذایی ۳۷ کالری بD9رد دست را از آرنج خم کرده و باز و بسته کنید.دستها تا موازات بازوها بالا آمده و تا رسیدن به موازات بدن پائین می آوریم .در هر مرحله چند ثانیه مکث کرده و دوباره با پای دیگر این تمرین را تکرار می کنیم.

_ چرخاندن بشقاب حلقه ای ( عضلات ساعد )
این تمرین باعث می شود عضلات ساعد و دست و انگشتان خود را کاملا تقویت کنید.

چگونگی انجام این تمرین :
بشقابی را در دست راست خود نگه داشته انگشتان خود را در یک سمت و شست خود را در سمت دیگر آن بگذارید .دست را در راستای بدن نگه داشته و بدون آنکه بازو را حرکت دهید دست را از آرنج خم کرده و تا مقابل شانه بالا ببرید و مکث کرده و دوباره دست را پائین بیاندازید. این کار را با دست دیگر هم انجام داده و تکرار کنید.

_ افتادن روی توپ ( تمام عضلات پشت )
هدف از این ورزش قسمت فوقانی پشت می باشد و باعث شکل دادن به پشت شانه های خود می شوید.

چگونگی انجام این تمرین :
نیم تنه ی خود را روی توپ انداخته طوری که پشت شما صاف و قفسه ی سینه روی توپ قرار گیرد. بدون آنکه موقعیت بازوها را تغییر دهید آرنج ها را از هم باز کرده و به سمت پائین و بعد بالا می برید .بازوها باید کاملا عمود باشند. اگر بتوانید این کار را ۱۲ مرتبه تکرار کنید آنگاه اشکالی ندارد از دمبل هم استفاده کنید.

_ بالا و پائین کردن به کمک یک طناب ( شبیه به بارفیکس )
در این ورزش احتیاج به یک نوار بلند دارید. این ورزش بسیار سخت است اما اگر حتی یکبار هم که شده آن را انجام دهید چرا که این ورزش باعث درگیر شدن تمام اعضای بدن می شود.

چگونگی انجام این تمرین :
هرچه طنابی که استفاده می کنید محکم تر باشد بهتر است . طناب را مانند شکل به این میله و سپس در عرض شانه وصل کرده. هنگام انجام حرکت زانو را کاملا به سمت عقب خم کرده و تا نزدیک شدن به قفسه ی سینه خود را بالا می کشید. فشار زیادی روی کمر وارد می شود و در هر مرحله حتما مکث کرده و دوباره تمرین را تکرار می کنید.

_ کمک به دستگاه تنفسی ( عضلات پشت )
این تمرین کمک به افزایش استقامت عضلات و جلوگیری از درد در پشت کمر خواهد شد و با فشار بر روی ستون فقرات باعث خواهد شد تا کل عضلات شکم منقبظ شوند.

چگونگی انجام این تمرین :
پشت خود را کاملا بر روی زمین قرار داده و صاف می خوابید و دست خود را از آرنج خم کرده و دو کف دست را زیر کمر خود بگذارید. پای سمت راست را از زانو خم کرده و روی زمین بگذارید و بدون آنکه ستون فقرات را تکان دهید سر خود را همراه شانه ها بالا آورده دوباره پائین ببرید. در هر مرحله نفس عمیق بکشید و به همین ترتیب کار را با پای دیگر هم انجام دهید . برای هر پا کار را ۴ تا ۵ مرتبه تکرار کنید.

دلایل شکست لاغری


آب میوه های خوش طعمی که وزن تان را کم می کنند

برای دریافت جدیدترین روشهای کاهش وزن اینجا کلیک کنید

مصرف میوه و سبزی برای حفظ سلامت بسیار مفید است زیرا عملکرد مناسب اعضای کلی بدن را حفظ می کند. سبزی و میوه را می توان به صورت خام یا پخته مصرف کرد اما آب میوه خاصیت بیشتری دارد.
در این مطلب به فهرستی از آب میوه هایی که باعث کاهش وزن می شود، اشاره می کنیم.آب هندوانه
مصرف روزانه آب هندوانه قبل از هر وعده غذا باعث کاهش وزن و لاغری می شود..آب آناناس
از آن جا که این آب میوه غلیظ است، لازم است آب زیادی به آن افزوده شود. یک لیوان آب آناناس در روز برای احساس سیری کافی است و در کاهش وزن شما بسیار موثر است.آب آواکادو
برخی معتقدند که این بهترین میوه برای کاهش وزن نیست اما مخلوط آب آواکادو و عسل در کوچک شدن شکم موثر است. ترکیب این میوه حاوی چربی مفید است که کالری می سوزاند.آب گوجه فرنگی
اگر قصد کاهش وزن دارید، ۳ عددگوجه فرنگی را بجوشانید و آسیاب کنید و به مدت یک هفته روزانه مصرف کنید.

آب لیمو
لیمو، نمک و کمی عسل، چربی اضافه بدن را از بین خواهد برد. این آب میوه در کاهش چربی شکم نیز موثر است.

آب گریپ فروت
این میوه حاوی ویتامین و چربی های اشباع شده است که در کاهش وزن و شادابی پوست موثر است.

آب پرتقال
کمی آب پرتقال را با عسل مخلوط و میل کنید.

آب انگور
مصرف یک لیوان آب انگور سموم بدن را دفع می کند و وزن را پایین می آورد.

آب میوه های توتی
آب توت فرنگی و تمشک را نیم ساعت قبل ازهر وعده غذایی بنوشید تا جلوی گرسنگی را بگیرد.

برای کاهش وزن، هر یک از آب میوه ها را تا یک هفته مصرف کنید.


تله های آخر هفته ای که تناسب اندام تان را خراب می کن

برای دریافت جدیدترین روشهای کاهش وزن اینجا کلیک کنید

خوش‌اندامی آرزوی خیلی‌هاست. اما برای رسیدن به هر آرزویی باید تلاشی کرد و کمی هم سختی کشید. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که افراد در آخر هفته‌ها در هر وعده‌ی غذایی ۳۷ کالری بیشتری دریافت می‌کنند. یعنی اینکه بیش از هر روز غذا می‌خورند. ادامه‌ی این روند هم چند کیلویی به وزنتان اضافه خواهد کرد. پرخوری آخر هفته‌ها یکی از دام‌هاست که نمی‌گذارد تناسب اندامتان را حفظ کنید. لطفا ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید.

_ به جای میخکوب شدن در برابر تلویزیون بهتر است یک آخر هفته‌ پرانرژی ترتیب دهید
لم دادن روی مبل و تماشای تلویزیون شما را به ریزه‌خواری و پرخوری می‌کشاند. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد افراد با تماشای تلویزیون ۴۰ درصد بیشتر غذا می‌خورند. برای همین توصیه می‌کنیم به جای اینکه بعد از یک هفته کار، آخر هفته را در منزل بمانید و جلوی تلویزیون میخکوب شوید به دل طبیعت بزنید، کوه بروید، پارک بروید، مهمانی ترتیب دهید و با دوستان و فامیل خوش بگذرانید.

در حاشیه :
اگر امکان هیچ کدامشان را ندارید خواهش می‌کنیم حتی شده از زمان پخش آگهی‌های بازرگانی استفاده کرده و تکانی به خودتان بدهید. یک حلقه بخرید و موقع آگهی‌ها حلقه بزنید. حرکات کششی انجام دهید و در جا بزنید. خلاصه اینکه خانه نشینی و تلویزیون تماشا کردن زیاد ممنوع!

_ به جای خوردن پاپ کورن در سینما بهتر است: یک مشت بادام بخورید
۳۰ گرم بادام در حدود ۲۳ عدد و ۱۶۱ کالری دارد که آسیبی هم به تناسب اندام نمی‌زند. یک ظرف متوسط پاپ‌کورن و نوشابه‌ای که در سینما نوش جان می‌کنید حدود ۱۶۱۰ کالری به بدنتان می‌رساند که حتی بیشتر از نیاز روزانه‌ی شماست. پاپ کورن سالم، یعنی کم‌چرب و کم‌نمک، خیلی هم مفید است اما آن‌هایی که در سینما و مراکز خرید دستتان می‌دهند به هیچ عنوان جزو پاپ‌کورن‌های سالم محسوب نمی‌شوند. باید بدانید که بادام حتی به کاهش وزن هم کمک می‌کند.

نتایج پژوهشی که در International Journal of Obesity به چاپ رسیده است نشان می‌دهد افرادی که میزان کالری‌های دریافتی روزانه‌شان را کم کرده و در عین حال بادام را به برنامه‌ی غذایی‌شان اضافه کردند لاغرتر از افرادی شدند که همان میزان کالری دریافت کردند اما بادام در برنامه‌ی غذایی‌شان نداشتند. این ماده‌ی غذایی سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده‌ی مونو، پروتئین‌ها و فیبرها می‌باشد که به آب شدن شکم کمک کرده و تاثیر زیادی در حفظ سلامت قلب دارند.

در حاشیه :
وقتی سینما می‌روید فیلم‌های کمدی را انتخاب کنید. نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که یک ساعت خندیدن به اندازه‌ی نیم‌ساعت ورزش در باشگاه باعث کالری‌سوزی می‌شود.

_ به جای درد دل کردن با یخچال بهتر است حال و حوایتان را در جاهای دیگر خانه عوض کنید
زمانی که مضطرب یا کسل هستید هر چیزی که دم دستتان باشد را خواهید خورد. در اغلب موارد خیلی هم گرسنه‌تان نیست و فقط از روی عادت و احساس غذا می‌خورید. برای همین هم مدام در آشپزخانه پرسه می‌زنید. لطفا این عادت را ترک کنید. این جور مواقع که از روی بی‌حوصلگی سراغ یخچال می‌روید یک لیوان آب بخورید. چون گاهی خیلی از ما گرسنگی و تشنگی را با هم اشتباه می‌گیریم. برای از بین بردن احساسات منفی و استرس‌هایتان حمام کنید، ورزش کنید، یوگا بروید و غیره. از روی بی‌حوصلگی سر یخچال نروید.

_ به جای اینکه شام بیرون بروید بهتر است دوستانتان را دعوت کنید
در رستوران‌ها حجم غذایی که سرو می‌شود زیاد است و همین پرس‌هایی که سفارش می‌دهید بزرگ‌ترین دام برای تناسب‌اندام است. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی که در ماه حداقل ۱۳ مرتبه در رستوران غذا می‌خورند به طور متوسط ۳۲ درصد کالری بیشتری دریافت می‌کنند. زمانی که در منزل آشپزی می‌کنید اضافه کردن کره و روغن و نمک دست خودتان است اما در رستوران‌ها دست سرآشپز محترم است که ایشان هم در استفاده از این مواد خیلی دست و دل باز هستند. زمانی که مهمان دارید و غذا درست می‌کنید به اندازه‌ی بقیه غذا نمی‌خورید. چون معمولا بوی غذا اجازه نمی‌دهد زیاد غذا بخورید. اما در رستوران تا بشقابتان را تمام نکنید از سر میز بلند نمی‌شوید و حسابی پرخوری می‌کنید که اصلا به نفع تناسب اندامتان نیست.

در حاشیه :
سر میز شمع وانیلی روشن کنید. رایحه‌ی وانیل اشتها و میل مصرف شیرینی‌جات و شکلات را کاهش می‌دهد. بوی وانیل اجازه نمی‌دهد که یک حجم زیادی بستنی وانیلی یا شکلاتی بخورید.

_ به جای اینکه ساعت‌ها یک گوشه بنشینید و کتاب بخوانید بهتر است بعد از هر فصل قدمی بزنید
اینکه جمعه‌ها دو یا سه ساعت مطالعه کنید برای اینکه اطلاعاتتان بالا برود فوق‌العاده است اما بهتر است به خاطر سلامتی‌تان هم که شده است از جایتان بلند شوید و تکانی به خودتان بدهید. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی که به طور مرتب از جایشان بلند می‌شوند و تحرک بدنی دارند خوش‌اندام‌تر هستند.

در حاشیه :
اگر نمی‌توانید از رمان، کتاب، مجله یا روزنامه‌ی مورد علاقه‌تان بگذرید و درعین‌حال نگران تناسب اندامتان نیز هستید توصیه می‌کنیم مثلا روی دوچرخه‌ی ثابت به مطالعه‌تان ادامه دهید یا اینکه هر نیم ساعت یک بار کتابتان را کنار بگذارید و قدمی بزنید یا حرکات کششی انجام دهید.

_ به جای اینکه آخر هفته ساعت‌ها با دوستانتان تلفنی صحبت کنید بهتر است قرار بگذارید و قدمی با هم بزنید.
درست است به سادگی با پیام کوتاه، ایمیل یا تلفن می‌شود از حال و روز دوستان و آشنایان با خبر شد اما حیف نیست خودتان را از ارتباط نزدیک با عزیزانتان محروم می‌کنید. به جای پیام کوتاه دادن یا ساعت‌ها پای تلفن نشستن یک قرار ملاقات بگذارید و قدمی با هم زده و تبادل اندیشه بکنید. درست است که می‌گویید وقت کم است و مشغله‌ها بیشتر اما خودمانیم اگر بخواهیم می‌شود وقتمان را به درستی تنظیم کنیم و به جای تلفن از نزدیک با دوستان و فامیل در ارتباط بود.

_ به جای اینکه بی‌کار بنشینید بهتر است باغبانی کنید یا هر کاری که دلتان می‌خواهد انجام دهید
باغبانی و رسیدن به گل و گیاه یکی از بهترین کارهایی است که هم حال و هوایتان را عوض می‌کند و هم اینکه به زیبایی اندامتان کمک می‌کند. درست است اگر عادت به این کار نداشته باشید اولش سخت است و احتمال دارد بعد از روز اول حسابی عضلاتتان درد بگیرد و خسته شوید اما کم کم عادت می‌کنید و علاقمند می‌شوید. اگر باغچه‌ای ندارید یا کلا از این کار خوشتان نمی‌آید یک کار تفریحی دیگر انتخاب کنید. به کارهای تعمیری منزل برسید. مطمئنا در منزل همیشه وسایلی وجود دارد که نیاز به تعمیر دارد. آستین‌ها را بالا بزنید. بچه‌هایتان را به پارک ببرید و دنبالشان بدوید و حسابی بازی کنید. در هر حال بی حالی و بی تحرکی آخر هفته را کنار بگذارید و فعال باشید.


تناسب اندام در ۸ هفته

برای دریافت جدیدترین روشهای کاهش وزن اینجا کلیک کنید

اگر شما اضافه وزن ندارید، ممکن است مایل باشید عضلات ران‌ها و شکم‌تان را تقویت کنید تا زیباتر شوید. شما می‌توانید یک شکم سفت و عضلانی داشته باشید، فقط اگر به مدت شش یا هشت هفته ورزش‌های ساده ی آئروبیک (AEROBIC) مثل پیاده روی و دوچرخه سواری را انجام دهید.

این نکته را در نظر داشته باشید که برای داشتن یک بدن زیبا حتماً نیازی ندارید که عضو باشگاه خاصی باشید یا از دستگاه‌های ورزشی استفاده کنید. ورزش باید جزئی از زندگی روزمره‌ی شما باشد.

ورزش منظم علاوه بر آثار مفیدی که روی وزن و سیستم قلبی- عروقی شما دارد، می‌تواند موجب شکل دادن و تناسب اندام شما هم شود.

داشتن یک اندام زیبا احساس خوبی به شما می‌دهد و سبب می‌شود کار خود را بهتر انجام دهید، انرژی بیشتری برای انجام کارها داشته باشید و در عین حال بسیاری از استرس‌های موجود در محیط کاری را هم کم می‌کند.

در اینجا ما به بعضی از ورزش‌هایی که به تناسب اندام شما کمک می‌کنند، اشاره می‌کنیم.

دراز و نشست

برای اینکه یک شکم صاف و عضلانی داشته باشید، توصیه می‌کنیم روزانه ۳۰ عدد دراز و نشست بروید. به این صورت که روی زمین به پشت دراز بکشید و گودی کمر خود را کاملاً به زمین بچسبانید. دست‌های خود را پشت سر بگذارید و سپس بدون اینکه به گردن خود فشار آورید و کمرتان از زمین جدا شود، شانه‌های خود را از زمین بلند کنید.

ورزش‌های آئروبیک

همان طور که می‌دانید این گونه ورزش‌ها برای تقویت سیستم قلبی-عروقی و همچنین کاهش وزن مناسب است. از جمله‌ی این ورزش‌ها می‌توان به پیاده روی تند، دویدن ، طناب زدن، دوچرخه سواری و شنا اشاره کرد.

پیاده روی

ساده ترین نوع ورزش است. این نوع ورزش موجب سلامت نگاه داشتن قلب و ریه‌ی شما می‌شود.

همچنین به کاهش کلسترول خون، کمک می%